W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Pori

Sprawozdanie z pobytu w Pori, Finlandia w ramach programu Erasmus Plus

7–11 marca 2016

Nasz pobyt w Pori na zaproszenie Satakunta University of Applied Sciences rozpoczął się w poniedziałek 7 marca. Obydwie prowadziłyśmy w tym dniu zajęcia ze studentami:

mgr Halina Bramska – zajęcia na kampusie Tiilimäki w grupach studentów kierunku social services;

mgr Violetta Grabińska – zajęcia na kampusie Tiedepuisto ze studentami turystyki.

Nasze zajęcia były bardzo udane, studenci fińscy żywo interesowali się kulturą polską, my również sporo dowiedziałyśmy się od nich o Finlandii i kulturze fińskiej.

Pozostałe zajęcia odbyłyśmy we wtorek (mgr Bramska w Tiilimäki, mgr Grabińska w Tiedepuisto) oraz we środę – mgr Grabińska.

Praca i kontakt ze studentami sprawiły nam wiele satysfakcji, podobnie jak spotkania z pracownikami biura międzynarodowego. Starałyśmy się jak najwięcej dowiedzieć o specyfice pracy na tamtejszej uczelni – nauczanie języka jest tam podzielone na liczne kursy o różnej długości, studenci, podobnie jak u nas, uczą się języka specjalistycznego.

Ponieważ otrzymałyśmy również zaproszenie, by wziąć udział w odbywającym się w tym samym tygodniu International Week, starałyśmy się uczestniczyć w spotkaniach konferencyjnych, jeśli nie kolidowały z naszym rozkładem zajęć.

Spotkania rozpoczęły się w poniedziałek wieczorem nieformalnym powitaniem, na którym miałyśmy okazję poznać innych uczestników. Od wtorku trwały wykłady i spotkania w grupach – my brałyśmy udział w spotkaniach grupy zainteresowanej nauczaniem języków, ale przede wszystkim mobilnością pracowników. Wiele uwagi zwracano na zapewnienie jakości nauczania w mobilności studentów i  konieczności rozwoju kadry nauczycielskiej, gdzie mobilność wciąż jest zbyt mała.

Nasze zajęcia i cały pobyt uważamy za bardzo udane i liczymy, iż nawiązane kontakty zaowocują w przyszłości współpracą i przyczynią się do naszego rozwoju zawodowego.