W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Instituto Politechnico de Setubal

Instituto Politechnico de Setubal, Setubal, Portugalia, 11-15 kwietnia 2016

 

W dniach 11-15 kwietnia 2016 przebywałyśmy w Instituto Politechnico de Setubal, w Portugalii, w ramach programu Erasmus+. Zgodnie z porozumieniem o programie zajęć, Teaching Agreement, przeprowadziłyśmy zajęcia dla studentów studiów pierwszego i drugiego stopnia kierunków technicznych, głównie mechaniki i inżynierii produkcji. Tematem zajęć było pisanie sprawozdań z przeprowadzonych testów i badań specjalistycznych, z naciskiem na użycie poprawnego języka technicznego oraz zachowania formy sprawozdania oraz budowanie zespołu projektowego.

Ponadto wzięłyśmy udział w 9th International Week, podczas którego przedstawiłyśmy dwie prezentacje. Pierwsza z nich miała charakter promocyjno-informacyjny i dotyczyła Politechniki Białostockiej, jej wydziałów i Studium Języków Obcych. Druga, obszerna prezentacja, zatytułowana „Internationalization of the educational offer of Foreign Language Centre in Bialystok University of Technology (BUT) ”, nawiązywała do tematu przewodniego międzynarodowego tygodnia i była przedmiotem szczególnego zainteresowania władz uczelni. Nasza prezentacja omawiała różne aspekty internacjonalizacji w odniesieniu do oferty edukacyjnej PB. Zaprezentowałyśmy w jaki sposób SJO wzbogaca programy studiów na PB o treści interkulturowe i wnosi wkład w integrację różnorodnych kulturowo grup studentów. Przedstawiłyśmy ofertę zajęć z języków obcych i języka polskiego prowadzonych w Studium dla studentów krajowych i zagranicznych oraz szereg aktywności mających na celu zapoznanie studentów zagranicznych z kulturą i obyczajami naszego kraju i regionu, np. warsztaty muzyczne, kulinarne, taneczne i rękodzieła, gry językowe, miejskie, wycieczki do ciekawych zakątków Podlasia, itp.

Celem przeprowadzonych zajęć i prezentacji było, poza realizacją porozumienia, zachęcenie studentów do skorzystania z szerokiej oferty edukacyjnej PB. Studenci portugalscy i międzynarodowi, którzy uczestniczyli w zajęciach, dość dobrze mówili i pisali po angielsku oraz wykazywali duże zainteresowanie przedstawioną im ofertą.
Uczestniczyłyśmy również, jako obserwatorki, w kilku godzinach zajęć, podczas których miałyśmy okazję zapoznać się ze specyfiką nauczania języka angielskiego oraz przedmiotów specjalistycznych w uczelni partnerskiej. Odbyłyśmy też spotkania indywidualne z kilkoma wykładowcami mające na uwadze porównanie celów i metodyki nauczania na poszczególnych poziomach.

Zaprezentowane przez nas informacje oraz wymiana doświadczeń spowodowały zainteresowanie naszych partnerów współpracą, zwłaszcza w dziedzinie nauczania języka polskiego jako obcego, jak również wypracowanej przez nas formuły nauczania języków obcych w grupach międzynarodowych.

Wielu uczestników i organizatorów wykazało chęci współpracy międzyuczelnianej, m.in. Dziekan Barreiro School of Technology, Pedro Salvado Ferreira, który osobiście poprosił o umożliwienie kontaktu z przedstawicielami Wydziału Budownictwa PB. 
Podsumowując, zostały zrealizowane wszystkie cele mobilności, które założyłam w Mobility Agreement.

mgr Małgorzata Komarewska i mgr Alina Jabłońska Domurat