W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Poznaj Abla, uczestnika Programu Tutorskiego

27-07-2023

Sesje tutorskie mogą przybierać różnorodne formy, w zależności od celu nad jakim student pracuje. Zasadniczo, jest to pogłębiona dyskusja oparta na analizie zadań wykonanych przez tutoranta, choć czasami owe zadania mają również bardzo praktyczny charakter. 

Przez ostatnie pół roku (I-VI 2023) moim podopiecznym był mgr inż. Abel Belay, doktorant z WBiNoŚ. Jedną ze ścieżek rozwoju, którą podążaliśmy było wprowadzenie do dydaktyki akademickiej. Abel uznał, że skoro jako aspirujący naukowiec prędzej czy później stanie przed grupą studentów w roli nauczyciela, to oprócz poznania pewnych zagadnień metodycznych powinien doświadczyć nauczania w praktyce. Stąd pomysł na trzy zadania – wyzwania dydaktyczne: przygotowanie i przeprowadzenie lekcji języka angielskiego, łączących aspekty językowe z elementami kultury Etiopii (kraju pochodzenia) i inżynierii (zakresu specjalizacji).   

Abel włożył dużo pracy i entuzjazmu w przygotowanie zajęć, które za każdym razem były świetnie odebrane przez grupę, a zaproponowane przez tutoranta tematy i ćwiczenia motywowały do aktywności i ożywionych dyskusji.  

Jako tutorka z radością obserwowałam zarówno tempo uczenia się podopiecznego, jak też jego gotowość na coraz większe wyzwania, twórcze podejście do projektowania lekcji, wyważony time-management, poczucie humoru oraz budowanie relacji z grupą. Myślę, że to praktyczne doświadczenie i nabyte kompetencje zaowocują w przyszłych działaniach młodego naukowca i nauczyciela akademickiego. 

Mr Belay – congratulations! You did a great job!

Urszula Sochoń-Okruszko 

Challenge 1: Lekcja dla I klasy Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego

Poszło jak z płatka – uczniowie nie mogli uwierzyć, że była to pierwsza w życiu lekcja, jaką poprowadził Abel! Starożytne etiopskie budowle z ciosanego kamienia sprowokowały do ożywionej dyskusji w zespołach, a pisanie polskich imion w alfabecie amharskim przerodziło się w zabawne wyzwanie. 

Challenge 2: Zajęcia dla II semestru Automatyki i Robotyki 

Przyszłość technologii budowlanych i robotyki okazała się ekscytującym zagadnieniem. Studenci mieli dużo pytań i komentarzy. Interesowały ich też powody, dla których Etiopczyk przyjechał studiować budownictwo i rozwijać się naukowo w Polsce. 

Challenge 3: Zajęcia dla IV semestru Automatyki i Robotyki 

Na początek zajęć pytanie: ‘What would happen to the world around us and to us if the sun disappeared for just 3 seconds?i lawina pomysłów grupy pokazały ciekawość świata i kreatywność studentów. Natomiast beton transparentny na tyle zaintrygował niektórych, że odwiedzili Wydział Budownictwa, aby na własne oczy zobaczyć próbki tego innowacyjnego materiału.