Szkoła Tutorów Akademickich
28-09-2020W ramach projektu PB2020 w dniach 07.09-10.09.2020 oraz 21.09-24.09.2020 w Studium Języków Obcych odbył się 64-godzinny kurs pod nazwą ‘Szkoła Tutorów Akademickich’ prowadzony przez trenerów z Collegium Wratislaviense, Bartosza Fingasa i dr Grzegorza Grzegorczyka. W trakcie szkolenia swoje kompetencje zawodowe podniosło sześć wykładowczyń języka angielskiego z SJO:
- mgr Urszula Sochoń-Okruszko
- mgr Dorota Ostrowska
- mgr Anna Kalisz
- mgr Sylwia Dobkowska
- mgr Małgorzata Komarewska
- mgr Violetta Grabińska
Tutoring to metoda edukacyjna oparta na relacji „mistrz-uczeń”, której celem jest pobudzanie rozwoju osobistego i edukacyjnego studenta. Jest to również szansa na efektywny rozwój potencjału podopiecznych oraz podniesienie prestiżu placówki edukacyjnej. Tutoriale, czyli sesje indywidualne lub w małych grupach są nastawione na odkrywanie talentów, umiejętności, pasji, predyspozycji studentów oraz na rozwijanie ich. Chodzi również o to, żeby zachęcić studentów do samodzielnej pracy naukowej oraz umiejętnego wykorzystania swoich mocnych stron. Tutoring jako metoda spersonalizowanego nauczania, wychowania i wspierania rozwoju osobistego studentów posiada niezwykle bogatą tradycję i ma coraz silniejszą pozycję oraz należne uznanie w środowiskach akademickich na świecie, a ostatnio również w Polsce. Z tej metody słyną zwłaszcza takie uniwersytety jak Oxford i Cambridge.
Na zakończenie kursu wszystkie uczestniczki otrzymały Certyfikat Tutora I stopnia nadający im uprawnienia do nauczania w formie tutoringu na Uczelni. Serdecznie im gratulujemy i życzymy jak najszybszego wprowadzenia w życie nowo nabytych umiejętności oraz wielu sukcesów na nowej ścieżce pracy ze studentami!