Rekrutacja do udziału w “SYNERGY OF AN IMPORTANT HERITAGE ENVIRONMENT AND NATURAL FRAMEWORK WITH TODAY’S NEW ARCHITECTURAL NEEDS – THE 16TH-17TH CENTURY PANEMUNĖ RENAISSANCE CASTLE” BIP
11-06-2025
Zapraszamy studentów Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej do udziału w rekrutacji na Blended Intensive Programme pt. “SYNERGY OF AN IMPORTANT HERITAGE ENVIRONMENT AND NATURAL FRAMEWORK WITH TODAY’S NEW ARCHITECTURAL NEEDS – THE 16TH-17TH CENTURY PANEMUNĖ RENAISSANCE CASTLE” organizowanego przez Vilnius Academy of Arts.
Termin: zajęcia online 18.06.2025, godz. 16:00; wyjazd na warsztaty 25.06-02.07.2025 roku.
Opis
The workshop participants will learn about four different preservation/restoration approaches: the Palace of the Grand Dukes of Lithuania in Vilnius (a late 15th-century building that has deteriorated down to its foundations and was restored in the early 21st century, primarily based on iconography), Trakai Island Castle (an architectural interpretation of a 14th-century Gothic castle, created in the early 21st century based on the remains of its foundations and the iconography of its ruins), Kaunas Castle (a partially decayed 14th-century urban fortress, which underwent a partial reconstruction in the early 21st century), and Panemunė Castle (a 17th-century residential castle with a park that is currently being restored).
The participants of the workshop will have the opportunity to reflect on the case of the restoration of Panemunė Castle and its park and to identify the most acceptable and promising methods for the preservation and restoration of medieval architectural heritage for which there is insufficient information for an authentic restoration, using the methodological and creative experience accumulated by all three countries.
The aim of the workshop is to propose architectural principles for the restoration of Panemunė Castle and its surroundings, considering the historical, cultural and identity significance of this architectural complex, as well as its functional and informative-touristic importance.
Regulamin rekrutacji
- Warunkiem udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, akceptacja jego warunków oraz uzupełnienie niniejszego formularza https://forms.gle/beNfm32LSphWbJf47
- Uczestnictwo w postępowaniu rekrutacyjnym oznacza zgodę na zapisy niniejszego Regulaminu.
- Liczba miejsc: 5.
- Kryteria kwalifikacji uczestników BIP:
a) status studenta PB (studia stacjonarne, niestacjonarne, pierwszego, drugiego stopnia, doktoranci),
b) średnia ocen z poprzedniego semestru studiów,
c) brak długu ECTS,
d) nie przebywanie na urlopie na kierunku, z którego student wyjeżdża na BIP,
e) brak kary dyscyplinarnej,
f) przynależność do Studenckiego Koła Naukowego Wydziału Architektury PB, potwierdzona zaświadczeniem podpisanym przez opiekuna koła,
g) znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2, potwierdzona oświadczeniem studenta na zgłoszeniu.
5. Informacje, o których mowa w punkcie 4 od pkt. a do pkt. e zostaną potwierdzone w Dziekanacie Wydziału Architektury PB.
6. W przypadku zgłoszenia się większej liczby chętnych niż liczba dostępnych miejsc, zostanie utworzona lista rankingowa na podstawie średniej ocen. Średnia ocen zostanie podwyższona o 0,5 pkt w przypadku członkostwa w kole naukowym, zgodnie z zaświadczeniem, o którym mowa w p. 4 pkt. f.
7. Postępowanie rekrutacyjne odbywa się dwuetapowo:
a) pierwszy etap – przyjmowanie zgłoszeń na platformie Google Forms pod linkiem https://forms.gle/beNfm32LSphWbJf47 zgodnie z poniższym harmonogramem:
– ogłoszenie rekrutacji: 05.06.2025
– dostępność formularza: 05.06.2025 godz. 12:00 do 08.06.2025 godz. 20:00.
– posiedzenie komisji rekrutacyjnej: 09.06.2025
– zakończenie pierwszego etapu i ogłoszenie wyników droga mailową poszczególnym kandydatom: 09.06.2025,
b) drugi etap – osoby przyjęte w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego dostarczają do MUM
”Zgłoszenie do udziału w krótkoterminowej mobilności w ramach programu BIP”, które stanowi załącznik nr 5 do Regulaminu organizacji studenckiej wymiany międzynarodowej na PB w ramach programu Erasmus+ (Zarządzenie nr 63/2024)). Dalsza procedura odbywa się zgodnie z ww. zarządzeniem.
Kontakt: Dział Mobilności i Obsługi Umów Międzynarodowych, erasmus.studenci@pb.edu.pl
tel. 85 746 90-44
Dokumenty do rekrutacji:
Oświadczenie studenta (dopiero po przejściu do drugiego etapu!)
Zgloszenie do udzialu w krotkoterminowej mobilnosci (dopiero po przejściu do drugiego etapu!)
Informacja-Administratora-w-zwiazku-z-przetwarzaniem-danych-osobowych
Inne przydatne informacje: