W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Wyjazd pracowników Wydziału Informatyki na szkolenie do Technical University of Crete w ramach projektu Maestro AI

04-12-2024

W ramach projektu Maestro AI, pracownicy Wydziału Informatyki, dr inż. Marcin Adamski, dr Marzena Filipowicz-Chomko, dr Ewa Girejko oraz dr inż. Anna Łupińska-Dubicka, w dniach 18-22.11.2024 wzięli udział w szkoleniu organizowanym przez Technical University of Crete (TUC) w Grecji. Celem szkolenia była współpraca międzynarodowa w zakresie przygotowania materiałów do eksperymentów dydaktycznych oraz badanie wykorzystania nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, w procesie nauczania.
Jednym z głównych elementów szkolenia była analiza różnic w nauczaniu tradycyjnym i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Przygotowano pre-testy oraz post-testy dla grup studentów uczących się w sposób klasyczny. Zebrane dane były analizowane przez partnerów projektu w celu wyciągnięcia wniosków dotyczących efektywności różnych metod nauczania.
W trakcie szkolenia szczególną uwagę poświęcono zrozumieniu sposobu, w jaki studenci formułują pytania oraz korzystają z narzędzi takich jak AI ChatGPT. Wskazano kierunki tworzenia przykładów w podręcznikach i innych materiałach dydaktycznych.
Udział pracowników Wydziału Informatyki w tego typu spotkaniach przyczynia się do rozwijania nowoczesnych metod nauczania i doskonalenia materiałów dydaktycznych. Dzięki współpracy międzynarodowej w ramach projektu Maestro AI, możliwe jest lepsze zrozumienie, jak nowoczesne technologie wspierają proces kształcenia oraz wypracowanie innowacyjnych rozwiązań dla studentów i nauczycieli.
Projekt Maestro AI – Math and Programming Education with Smart Teaching and Robust Outreach using AI at Universities uzyskał dofinansowanie w Akcji 2 Partnerstwa na rzecz współpracy, Partnerstwa współpracy (KA220-HED) w ramach sektora Szkolnictwo wyższe w programie Erasmus+. W skład konsorcjum, którego liderem jest Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej wchodzą: Technical University of Crete (Grecja), West University of Timisoara (Rumunia) i Polytechnic Institute of Viseu (Portugalia).