W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Międzynarodowe szkolenie nauczycieli i pilotaż materiałów dydaktycznych projektu EduNUT

07-10-2024

W dniach 30 września – 1 października 2024 roku na Wydziale Inżynierii Zarządzania odbyło się szkolenie nauczycieli LTTA w ramach projektu „Futures Literacy on Food Nutrition and Sustainable Food Systems for School Education” (EduNUT).

W warsztatach uczestniczyło 21 nauczycieli reprezentujących takie kraje jak: Polska, Grecja, Włochy, Brazylia, Islandia i Estonia. Celem warsztatów było przetestowanie materiałów dydaktycznych wypracowanych w projekcie EduNUT z zakresu zrównoważonych systemów żywieniowych, odnawialnych źródeł energii, gospodarowania glebą i ochrony zasobów naturalnych. Dodatkowym celem było rozwinięcie zorientowanych na przyszłość kompetencji nauczycieli, w tym takich jak m. in.: myślenie systemowe, umiejętność pracy w interdyscyplinarnym zespole, myślenie krytyczne, współpraca, myślenie wyprzedzające, czy empatia.

Pierwszą sesję pt. Food systems poprowadził Andre Soares z Brazylii, reprezentujący Associazione Kora z Włoch. W ramach drugiego modułu dr hab. inż. Zofia Kołoszko Chomentowska, prof. PB oraz dr Julia Siderska przedstawiły treści teoretyczne opracowanych materiałów dydaktycznych z zakresu strategii niskoemisyjnych, w tym odnawialnych źródeł energii. Następnie dr Anna Kononiuk oraz dr Ewa Rollnik-Sadowska omówiły założenia techniki sześciu kapeluszy myślowych Edwarda de Bono oraz prowadziły warsztaty z zakresu wykorzystania technik kreatywnych w antycypowaniu przyszłości.  W kolejnej części spotkania Hildur Dagbjört Arnardóttir z Islandii zaprezentowała materiały dydaktyczne z zakresu zrównoważonego gospodarowania glebą. Ostatnia z sesji szkoleniowych, prowadzona przez Evie Kouroumichaki ze Stimmuli  for Social Change w Grecji, miała na celu poszerzenie wiedzy nauczycieli na temat metodologii walidacji uczniów oraz wzmocnienie pewności siebie dydaktyków w zakresie stosowania innowacyjnych technik oceny. Informacja zwrotna, uzyskana w toku przeprowadzonych dyskusji i otrzymana w ankiecie ewaluacyjnej od uczestników warsztatów, pozwoli na dalsze doskonale materiałów dydaktycznych.

Zespół projektu EduNUT ze strony Wydziału Inżynierii Zarzadzania tworzą: prof. Joanna Ejdys, dr hab. inż. Katarzyna Halicka, prof. PB (kierownik projektu), dr hab. inż. Zofia Kołoszko – Chomentowska, prof. PB, dr Julia Siderska (zastępca kierownika projektu), dr Ewa Rollnik-Sadowska, dr Anna Kononiuk i dr Danuta Szpilko, inż. Angelika Remiszewska (studentka), inż. Marcin Czubaszek (student).

Informacje dotyczące założeń projektu EduNUT oraz dotychczasowych efektów realizacji można uzyskać na stronie internetowej projektu foodeducation.eu. Projekt finansowany jest ze środków Programu Erasmus +, w ramach działania KA220-SCH – Cooperation partnerships in school education. Liderem projektu jest Tallin University of Technology (Estonia), natomiast partnerami są: Politechnika Białostocka, Einurd (Islandia), Platon Schools (Grecja), Stimmuli For Social Change (Grecja), Kora Associazione (Włochy) oraz Narva Gümnaasium (Estonia).