W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Jak zacząć email?

Jak najlepiej zaczynać wiadomość elektroniczną (mail) do nauczyciela akademickiego?

  1. Witam!!! – Witać możemy kogoś, jeśli czujemy się gospodarzami danego miejsca, w przypadku listu elektronicznego trudno mówić o takiej sytuacji. I po co ten potrójny wykrzyknik na końcu?
  2. Dzień dobry! – To wyrażanie jest problematyczne z tego powodu, że nie wiemy o jakiej porze adresat odczyta naszą wiadomość, wobec czego życzenie mu dobrego dnia np. o godzinie 23.55 jest trochę nietrafione.
  3. Panie Janku/Pani Małgosiu! – Czy ta forma wymaga komentarza?
  4. Po co te konwenanse, najlepiej od razu przejść do rzeczy. – Konwenanse, wbrew pozorom, są właśnie po to, żeby było nam łatwiej, a nie trudniej. Jeśli nie użyjemy formy grzecznościowej na początku wiadomości, istnieje duża szansa, że adresat skupi się bardziej na tym, że nie został odpowiednio potraktowany, niż na samej treści wiadomości.
  5. Szanowny Panie Doktorze/Magistrze/etc.! – To chyba najlepsze rozwiązanie.

 MC