W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Wymiana nauczycieli w ramach programu Erasmus+ w Universitària Salesiana de Sarrià, Hiszpania

15-05-2024

W dniach 6-10 maja 2024 r. uczestniczyłam w programie Erasmus+ w Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS), w Barcelonie (Hiszpania). Była to wyjątkowa okazja do zaangażowania się w międzykulturową współpracę akademicką i rozwój zawodowy.

Najważniejszym punktem wymiany była współpraca ze studentami i wykładowcami EUSS. Wygłosiłam prezentację na temat naszej uczelni i zachęcałam studentów do wzięcia udziału w wymianie Erasmus. Rozmawialiśmy o polskiej kulturze oraz różnicach i podobieństwach programów edukacyjnych oferowanych na naszych uczelniach. Ciekawie było przeprowadzić interaktywne dyskusje i wymianę wiedzy ze studentami.

Odbyłam spotkania z koordynatorem Erasmusa dr Jordi Cruzem, który również wykłada chemię na uniwersytecie. Właśnie opublikował artykuł na temat wydrukowanego w 3D przenośnego urządzenia do identyfikacji nielegalnych narkotyków w oparciu o obrazowanie smartfonów i sztuczne sieci neuronowe. Jest to ciekawe rozwiązaniu jednego z problemów społecznych Barcelony.

W czasie mojej wizyty odbyło się również spotkanie w ramach programu Blended Intensive Program (BIP) ze studentami z EUSS (Hiszpania) współpracującymi ze studentami z Uniwersytetu Nauk Stosowanych Hanze w Groningen (Holandia), Uniwersytetu Nauk Stosowanych Vaasa VAMK (Finlandia), z studentami pracującymi nad projektem związanym z Inżynierią Energii Odnawialnej i Efektywnością Energetyczną.

Wzbogaciłam również swoją wiedzę dotyczącą kryzysu wodnego, jakiego doświadcza ten kraj. W ciągu ostatnich trzech lat opady w regionie były tak niskie, że miasto musi importować wodę z innych regionów i dostosowuje się do kryzysu, wdrażając odsalanie wody morskiej. Jest to wyraźny przykład wpływu zmian klimatycznych na różne części świata i potrzeby odpowiedzialnego zarządzania zasobami.

Udział w Programie Erasmus+ umożliwił rozwój zawodowy. Kontakt z różnorodnymi metodologiami nauczania, perspektywami i inicjatywami badawczymi poszerzył moje horyzonty i udoskonalił moje umiejętności jako pedagoga. Nie tylko pogłębiło to moje zrozumienie edukacji globalnej, ale także wzbogaciło wiedzę dotyczącą problemów z jakimi boryka się Europa i uwypukliło potrzebę upowszechnienia wiedzy o zrównoważonym rozwoju w celu ochrony naszej planety.

mgr Aniela Staszewska, wykładowca w Studium Języków Obcych PB