W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Poczta PB – iOS

Konfiguracja służbowej skrzynki pocztowej dla urządzeń Apple iPhone/iPad
  1. Uruchamiamy „Ustawienia”
     
    Okno systemu iOS - lista aplikacji
  1. Z listy ustawień wybieramy „Mail”
     
    Okno systemu iOS - ustawienia
  1. Wybieramy „Konta”
     
    Okno systemu iOS - konfiguracja aplikacji Mail
  1. Wybieramy „Dodaj konto”
     
    Okno systemu iOS - dodanie nowego konta poczty
  1. Wybieramy „Inne”
     
    Okno systemu iOS - wybór operatora poczty
  1. Wybieramy „Dodaj konto Mail”
     
    Okno systemu iOS - dodaj konto
  1. Uzupełniamy pola w sekcji (1):
    • „Nazwa” wpisujemy swoje imię i nazwisko
    • „Email” wpisujemy adres swojej służbowej skrzynki pocztowej
    • „Hasło” wpisujemy hasło do swojej służbowej skrzynki pocztowej
    • „Opis” można pozostawić zgodnie z sugestią programu
  2. Wybieramy „Dalej” (2)
     
    Okno systemu iOS - nowe konto
  1. Uzupełniamy pola w dwóch sekcjach „SERWER POCZTY PRZYCHODZĄCEJ” (1) oraz „SERWER POCZTY WYCHODZĄCEJ” (2):
    • „Nazwa hosta” wpisujemy poczta.pb.edu.pl
    • „Użytkownik” wpisujemy adres swojej służbowej skrzynki pocztowej
    • „Hasło” wpisujemy hasło do swojej służbowej skrzynki pocztowej
  2. Wybieramy „Dalej” (3)
     
    Okno systemu iOS - nowe konto
  1. Jeśli wszystkie dane zostały podane prawidłowo zostanie wyświetlona zakładka „IMAP” – wybieramy „Zachowaj”
     
    Okno systemu iOS - IMAP
  1. Możemy już odbierać i wysyłać pocztę służbową z naszego urządzenia Apple iPhone/iPad
Opcjonalnie możemy wskazać aby iPhone/iPad zapisywał na serwerze wiadomości wysyłane z telefonu, a także kopie robocze oraz usuwane wiadomości
  1. Wybieramy z listy serwer „pb.edu.pl”
     
    Okno systemu iOS - konta
  1. Wybieramy adres swojej służbowej skrzynki pocztowej
     
    Okno systemu iOS - pb.edu.pl
  1. Wybieramy „Zaawansowane”
     
    Okno systemu iOS - konto
  1. W sekcji „POSTĘPOWANIE” wybieramy „Skrzynka Robocze”
     
    Okno systemu iOS - zaawansowane
  1. W sekcji „NA TYM SERWERZE” wybieramy „Kopie robocze” (1)
  2. Wybieramy „Zaawansowane” (2)
     
    Okno systemu iOS - kopie robocze
  1. W sekcji „POSTĘPOWANIE” wybieramy „Skrzynka Wysłane”
     
    Okno systemu iOS - zaawansowane
  1. W sekcji „NA TYM SERWERZE” wybieramy „Wysłane” (1)
  2. Wybieramy „Zaawansowane” (2)
     
    Okno systemu iOS - wysłane
  1. W sekcji „POSTĘPOWANIE” wybieramy „Skrzynka Usunięte”
     
    Okno systemu iOS - zaawansowane
  1. W sekcji „NA TYM SERWERZE” wybieramy „Kosz” (1)
  2. Wybieramy „Zaawansowane” (2)
     
    Okno systemu iOS - kosz
  1. Upewniamy się, że opcje „Skrzynka Robocze”, „Skrzynka Wysłane” oraz „Skrzynka Usunięte” zostały ustawione (1) i wybieramy „Konto” (2)
     
    Okno systemu iOS - zaawansowane
  1. Wybieramy „Gotowe”
     
    Okno systemu iOS - konto
  1. Od tej pory wiadomości wysyłane z telefonu będziemy widzieli również po zalogowaniu się na swoją skrzynkę pocztową przez stronę https://poczta.pb.edu.pl

Opracował: Marcin Walejewski - Centrum Komputerowych Sieci Rozległych