Archiwizacja w Office 365
14-09-2022Wraz z zakończeniem semestru letniego roku akademickiego 2021/2022, tj. w dniach 19-30 września 2022 r. zostaną przeprowadzone prace archiwizacji zespołów w usłudze Microsoft Teams.
Koniec sesji poprawkowej oficjalnie kończy semestr letni. Czas na porządki. W związku z powyższym informujemy, że w dniach 19-30 września 2022 r. w systemach uczelnianych Politechniki Białostockiej będą przeprowadzane prace administracyjne, które mogą spowodować okresowe problemy z dostępem do usług.
– 20-25 września: pozyskanie informacji o zespołach niepodlegających archiwizacji
Jeżeli ze względów organizacyjnych (np. projektowych), któryś z zespołów jest dla Państwa szczególnie istotny, proszę o przekazanie danych służących jego identyfikacji poprzez załączony poniżej formularz. Dostęp do niego uzyskają Państwo, logując się tymi samymi danymi jak do usługi MS Teams.
Link do formularza: https://forms.office.com/r/XmiMymLXG1
– 26-29 września: archiwizacja wszystkich zespołów przedmiotowych dostępnych w Office 365 utworzonych poprzez USOSweb.
Pozostałe zespoły zostaną tymczasowo zarchiwizowane, a następnie usunięte.
Archiwizacja ma na celu zachowanie porządku w aplikacji oraz zapewnienie dostępu do przetwarzanych podczas semestru letniego 2022/2023 informacji dot. kształcenia.
Uwaga: Po zarchiwizowaniu zespołu należące do niego konwersacje i pliki będą dostępne tylko do odczytu. Nadal będzie można przeszukiwać taki zespół w celu odnalezienia potrzebnych elementów.
Proszę pamiętać, że zawsze istnieje możliwość przywrócenia ważnego zespołu. Tylko właściciel/twórca zespołu może go przywrócić. W tym celu proszę wykonać następujące czynności:
- Przejdź do Teams -> Zespoły (1)
- Wybierz ikonę zarządzania (2), a następnie Zarządzaj zespołami (3).
- Wybierz zakładkę Zarchiwizowane (4), a następnie po prawej stronie nazwy zespołu, który ma być przywrócony, wybierz Więcej opcji (5).
- Wybierz pozycję Przywróć zespół (6).
Szczegółowe informacje dot. archiwizacji zespołów dostępne są na stronie: http://bit.ly/ArchiwizowanieWTeams
W przypadku problemów ze znalezieniem zespołu (którego jesteś właścicielem) proszę:
– zaktualizować aplikację Teams,
– zalogować się w przeglądarce (rekomendowana to Edge) na stronie office.com. Następnie w lewym górnym rogu wybierz 9 kropek, a następnie Teams. Dalej postępuj zgodnie z powyższą instrukcją.
– 1 października: przygotowanie/udostępnienie na kontach pracowników zespołów zgodnych z danymi wprowadzonymi przez Dziekanaty w systemie USOS. Do zespołów będą przypisani prowadzący oraz studenci.
Proszę pamiętać, że zespół należy aktywować. Dopiero wtenczas stanie się widoczny dla studentów.
Informacje szczegółowe: Zamawianie zespołu w Teams
By to zrobić, należy wykonać poniższe kroki:
- Przejdź do Teams -> Zespoły (1)
- Wybierz zespół, który chcesz aktywować (2), a następnie w górnej części okna wybierz Aktywuj (3).
– Komunikacja ze studentami
Komunikacja ze studentami powinna odbywać się wyłącznie poprzez ich konta w domenie student.pb.edu.pl.
Każdy student otrzymuje konto w domenie Office 365 po zatwierdzeniu ślubowania w systemie USOSweb.
W przypadku problemów prosimy o kontakt z Uczelnianym Centrum Informatycznym poprzez formularz: https://pb.edu.pl/uci/helpdesk-zglaszanie-problemow-z-obsluga-systemow/
office365 [at] uci.pb.edu.pl;85 746 9126.