W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Archiwizacja w Office 365

14-09-2022
Archiwizacja zespołów w usłudze MS Teams

Wraz z zakończeniem semestru letniego roku akademickiego 2021/2022, tj. w dniach 19-30 września 2022 r. zostaną przeprowadzone prace archiwizacji zespołów w usłudze Microsoft Teams. 

 

Koniec sesji poprawkowej oficjalnie kończy semestr letni. Czas na porządki. W związku z powyższym informujemy, że w dniach 19-30 września 2022 r. w systemach uczelnianych Politechniki Białostockiej będą przeprowadzane prace administracyjne, które mogą spowodować okresowe problemy z dostępem do usług.

Co zaplanowaliśmy?

– 20-25 września: pozyskanie informacji o zespołach niepodlegających archiwizacji

Jeżeli ze względów organizacyjnych (np. projektowych), któryś z zespołów jest dla Państwa szczególnie istotny, proszę o przekazanie danych służących jego identyfikacji poprzez załączony poniżej formularz. Dostęp do niego uzyskają Państwo, logując się tymi samymi danymi jak do usługi MS Teams.

Link do formularza: https://forms.office.com/r/XmiMymLXG1

– 26-29 września: archiwizacja wszystkich zespołów przedmiotowych dostępnych w Office 365 utworzonych poprzez USOSweb.

Pozostałe zespoły zostaną tymczasowo zarchiwizowane, a następnie usunięte.

Archiwizacja ma na celu zachowanie porządku w aplikacji oraz zapewnienie dostępu do przetwarzanych podczas semestru letniego 2022/2023 informacji dot. kształcenia.

Uwaga: Po zarchiwizowaniu zespołu należące do niego konwersacje i pliki będą dostępne tylko do odczytu. Nadal będzie można przeszukiwać taki zespół w celu odnalezienia potrzebnych elementów.

 

Przywracanie zarchiwizowanego zespołu

Proszę pamiętać, że zawsze istnieje możliwość przywrócenia ważnego zespołu. Tylko właściciel/twórca zespołu może go przywrócić. W tym celu proszę wykonać następujące czynności:

  1. Przejdź do Teams -> Zespoły (1)
  2. Wybierz ikonę zarządzania (2), a następnie Zarządzaj zespołami (3).
  3. Wybierz zakładkę  Zarchiwizowane (4), a następnie po prawej stronie nazwy zespołu, który ma być przywrócony, wybierz Więcej opcji (5).
  4. Wybierz pozycję Przywróć zespół (6).

Szczegółowe informacje dot. archiwizacji zespołów dostępne są na stronie: http://bit.ly/ArchiwizowanieWTeams

W przypadku problemów ze znalezieniem zespołu (którego jesteś właścicielem) proszę:
– zaktualizować aplikację Teams,

– zalogować się w przeglądarce (rekomendowana to Edge) na stronie office.com. Następnie w lewym górnym rogu wybierz 9 kropek, a następnie Teams. Dalej postępuj zgodnie z powyższą instrukcją.

 

– 1 października: przygotowanie/udostępnienie na kontach pracowników zespołów zgodnych z danymi wprowadzonymi przez Dziekanaty w systemie USOS. Do zespołów będą przypisani prowadzący oraz studenci.

Proszę pamiętać, że zespół należy aktywować. Dopiero wtenczas stanie się widoczny dla studentów.

Informacje szczegółowe: Zamawianie zespołu w Teams

Aktywowanie zespołu 

By to zrobić, należy wykonać poniższe kroki: 

  1. Przejdź do Teams -> Zespoły (1) 
  2. Wybierz zespół, który chcesz aktywować (2), a następnie w górnej części okna wybierz Aktywuj (3). 

Widok zespołów Teams

Aktywacja zespołuWidok aktywacji zespołu

– Komunikacja ze studentami 

Komunikacja ze studentami powinna odbywać się wyłącznie poprzez ich konta w domenie student.pb.edu.pl. 

Każdy student otrzymuje konto w domenie Office 365 po zatwierdzeniu ślubowania w systemie USOSweb. 

 

W przypadku problemów prosimy o kontakt z Uczelnianym Centrum Informatycznym poprzez formularz: https://pb.edu.pl/uci/helpdesk-zglaszanie-problemow-z-obsluga-systemow/ 

office365 [at] uci.pb.edu.pl;
85 746 9126.