W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Warto wiedzieć

Informacje o Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami w tekście łatwym do czytania – ETR (EASY TO READ)
 

Pomocy osobom z niepełnosprawnościami udziela Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami oraz Opiekunowie Osób z Niepełnosprawnościami, działając na podstawie Regulaminu wspierania osób z niepełnosprawnościami w Politechnice Białostockiej.

Osoby z niepełnosprawnością mogą ubiegać się o pomoc w rozwiązywaniu indywidualnych problemów wynikających z niepełnosprawności; wypożyczyć sprzęt i oprogramowanie specjalistyczne.

W czytelni Biblioteki Głównej PB oraz w bibliotekach wydziałowych utworzono specjalne stanowiska wyposażone w sprzęt i oprogramowanie komputerowe ułatwiające dostęp do księgozbioru osobom z dysfunkcją wzroku.

Członkowie społeczności akademickiej mogą uzyskać bezpłatną pomoc Psychologa, a w ramach Punktu Wsparcia Konsultanta psychologicznego ds. procesu kształcenia i Doradcy zawodowego.
 
Posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności jest wymagane do:

  • otrzymania stypendium dla studentów niepełnosprawnych;
  • zwiększenia stypendium w przypadku niepełnosprawnych uczestników szkół doktorskich;
  • wsparcia finansowego w ramach programu Aktywny Samorząd prowadzonego przez PFRON;
  • uzyskania darmowego dostępu do Akademickiej Biblioteki Cyfrowej.

 

Praktyczny-poradnik-savoir-vivre (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 2 MB)

Uchwała KRASP – 7 zasad wsparcia edukacyjnego studentów z niepełnosprawnościami

Ogólne wytyczne tworzenia dostępnych cyfrowo materiałów edukacyjnych – opracowanie Karolina Jankowska, Politechnika Wrocławska (DOCX, 451 KB)
 

Materiały przygotowane przez Techniques for Effective Language Learning UAM w Poznaniu

Kamerki, stres i interakcja Wskazówki dla wykładowców – opracowanie Bas van der Ham, Anna Broszkiewicz, Uniwersytet Adama Mickiewicza

Studia zdalne: anonimowe, samotne doświadczenie? Niekoniecznie! Znaczenie integracji studentów w trakcie zajęć zdalnych na uczelni – opracowanie Bas van der Ham, Szymon Hejmanowski

 

Materiały przygotowane przez Fundację Instytut Rozwoju Regionalnego:

Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami z niepełnosprawnością mowy (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 134 KB)

Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami z niepełnosprawnością słuchu (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 135 KB)

Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami z niepełnosprawnością wzroku (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 135 KB)

Wskazówki dla osób prowadzących zajęcia dydaktyczne ze studentami z niepełnosprawnością ruchową (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 227 KB)

Adaptacja stanowiska komputerowego (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 821 KB)

Adaptacja materiałów informacyjnych (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 1.1 MB)
 

Materiały opracowane przez Fundację Aktywnych FURIA :

Przewodnik dla studentów w spektrum autyzmu oraz osób wspierających

Studia neuro nie typowe – przewodnik dla pracowników uczelni

 

Publikacja Fundacji Dziewczyny w SpektrumPasjonatki. O dziewczynach w spektrum autyzmu

Publikacja Polskiego Związku Niewidomych „Jak pomagać osobom niewidomym i słabowidzącym?”