W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

O projekcie

Archiwalny serwis www
może zawierać elementy, które nie są dostępne dla szerokiego grona odbiorców
ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020 na podstawie umowy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju
nr POWR.03.01.00-00-U104/17-00 z dnia 21.09.2018 roku.


Cel projektu
: podniesienie poziomu kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, poprzez realizację cyklu niekonwencjonalnych zajęć skierowanych do młodzieży. Dodatkowym elementem są zajęcia dla rodziców, których celem jest podniesienie ich kompetencji wychowawczych, społecznych i poszerzenie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci Internet.

Czas trwania projektu: 01.06.2018 r. – 31.08.2019 r.

Całkowita wartość projektu: 449 953,75 zł

Dofinansowanie projektu ze środków europejskich: 379 221,02 zł

Kwota dofinansowania ze środków dotacji celowej: 57 233,73 zł

Wkład własny: 13 499,00 zł

Charakterystyka projektu:

W ramach Podlaskiej Akademii Młodego Inżyniera (PAMI) zaplanowano opracowanie i zrealizowanie cyklu  zajęć ćwiczeniowych i warsztatowych prowadzonych przez pracowników Politechniki Białostockiej,  skierowanych do uczniów szkół podstawowych klasy VII i VIII oraz zrealizowanie 3 modułów zajęć dla rodziców, dotyczących rozwijania ich kompetencji wychowawczo-społecznych oraz zasad bezpieczeństwa w sieci Internet.

Projekt obejmie wsparciem 320 uczniów szkół podstawowych i 40 rodziców.

W ramach PAMI uczniowie wezmą udział w programie zajęć, który składać się będzie z dziewięciu modułów:

 
MODUŁ – ZAJĘCIA Z ZAKRESU LICZBA GODZIN
1. zastosowań nowoczesnych instalacji i sztucznej inteligencji 4
2. zoologii i procesów chemicznych w środowisku przyrodniczym 4
3. praw mechaniki, przetwórstwa i zastosowania tworzyw sztucznych 4
4.projektowania, konstrukcji, modelowania 4
5. druku 3D oraz programowania 4
6. logiki i matematyki (ESCAPE ROOM) 4
7. inżynierii  kreatywności (1) 4
8. inżynierii  kreatywności (2) 4
9. aktywnej komunikacji w j. angielskim,  efektywnego poszukiwania  źródeł informacji 4

Będą to działania dydaktyczne służące rozwijaniu  kompetencji  uczestników, zakładających zapoznanie ze środowiskiem  akademickim i uczelnią – Politechniką Białostocką, jako miejscem naukowego oglądu rzeczywistości, przybliżające uczestnikom różne dziedziny  nauki, rozbudzające ciekawość poznawczą młodzieży, inspirujące do twórczego myślenia, rozwijania zainteresowań i pasji, propagowanie kultury innowacyjności.

Ukończenie cyklu szkoleń przez młodzież szkolną przyczyni się do rozbudzenia w nich pasji i chęci poznawania. Pozwoli podnieść szereg kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, znalezienie odpowiedzi na różne pytania dotyczące zjawisk i procesów zachodzących w ich otoczeniu oraz udowodnienie przy pomocy naukowych narzędzi dotychczas posiadanej wiedzy.

Zakres tematyczny zajęć dla rodziców składać się będzie z trzech modułów i pozwoli na podniesienie kompetencji wychowawczych, społecznych jak również poszerzenie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa w sieci Internet.

NAZWA MODUŁU LICZBA GODZIN
1. Bezpieczne korzystanie z internetu 8
2. Nastolatek. Emocje. Postawy rodzicielskie. Apteczka dla rodzica.
3. Warsztaty z gier planszowych, strategicznych, familijnych, lub ekonomicznych

Poznają psychologiczne aspekty wieku dojrzewania oraz poszerzą umiejętności odczytywania uczuć i emocji. Ponadto podczas warsztatów z gier, rodzice nauczą się jak w alternatywny sposób można spędzić czas z dzieckiem, jednocześnie budując tak ważne relacje rodzinne.