Poznaj uczelniane systemy informatyczne wspierające kształcenie

Po zakończeniu formalności administracyjnych w Dziekanacie – zazwyczaj pod koniec września – studenci uzyskują dostęp do systemów uczelnianych, w tym podstawowego systemu uczelnianego (czyli USOSweb) oraz platform e-learningowych. 

Z Uczelnianego Centrum Informatycznego na podany podczas rekrutacji adres e-mail nowo przyjęci studenci otrzymują dwie wiadomości:

  1. zawierającą dane do logowania do Office 365,
  2. informującą o zmianie podstawowego adresu e-mail w systemie USOS. 

Od tego momentu, aby zalogować się m.in. do USOSweb, należy używać nowego, uczelnianego adresu e-mail oraz dotychczasowego hasła używanego w USOSweb. Hasło można odzyskać, podając adres e-mail uczelni.

Jeżeli jeszcze nie dostałeś wiadomości z danymi dostępowymi do Office365, to do USOSweb logujesz się prywatnym (podanym podczas rekrutacji) adresem e-mail.

Office 365

Wszyscy studenci Politechniki Białostockiej otrzymują dostęp do Office 365 (office.com) gdzie dostępna jest m.in. studencka skrzynka pocztowa, służąca do oficjalnej komunikacji z Uczelnią.

Office365 w planie A3 jest bezpłatną wersją pakietu Office dostępną online, oferującą funkcjonalności takie, jak:

  • poczta elektroniczna (adres e-mail), czyli kontrola nad wiadomościami e-mail dzięki aplikacji internetowej Outlook i skrzynce pocztowej o pojemności 100 GB;
  • spotkania online i konferencje wideo, a także aplikacje potrzebne w instytucji edukacyjnej do lepszej współpracy i zwiększania zaangażowania dostępne są w usłudze Teams;
  • standardowe aplikacje biurowe Word, Excel, PowerPoint dostępne online i offline umożliwiające współpracę dzięki funkcjom współtworzenia w czasie rzeczywistym, autozapisu i łatwego udostępniania;
  • organizowanie informacji dzięki notesowi cyfrowemu w aplikacji OneNote;
  • przestrzeń dyskowa OneDrive (1T).

Studentom pierwszego semestru studiów I i II stopnia dane dostępowe do Office365 (w tym poczty elektronicznej) przesyłane są na adres e-mail podany podczas rekrutacji.

Szczegółowe informacje dot. Office 365 znajdują się na stronie: Office365 w PB

Moodle PB

Moodle PB to wirtualne środowisko kształcenia, które służy do realizacji nauczania zdalnego, wspomaga proces uczenia się i umożliwia komunikację z uczestnikami kursów. Platforma e-learningowa Moodle PB spełnia najnowsze standardy SCORM, dzięki czemu w łatwy i szybki sposób można przenosić opracowane treści pomiędzy różnymi rozwiązaniami e-learningowymi.

Podczas logowania na platformę Moodle wybierz „Zaloguj” i zaznacz opcję logowania „CAS”. Zostaniesz przekierowany do strony logowania Centralnego Systemu Uwierzytelniania, na której należy wprowadzić login i hasło. Dane logowania są takie same jak do systemu USOSweb.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: Moodle PB

Masz problem z logowaniem?

W przypadku problemów z logowaniem lub z użytkowaniem platform, wyślij wiadomość do: Helpdesk – zgłaszanie problemów z obsługą systemów i usług – Uczelniane Centrum Informatyczne Politechniki Białostockiej (pb.edu.pl)