W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Podstawa prawna i zadania

Zadania

Do podstawowych zadań Archiwum PB należy prowadzenie działalności:

  1. Archiwalnej:
    1. współpraca z jednostkami organizacyjnymi Uczelni w zakresie prawidłowego postępowania z dokumentacją oraz przygotowania jej do przekazania do Archiwum,
    2. przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) z jednostek organizacyjnych PB oraz prowadzenie ich ewidencji,
    3. przechowywanie, opracowywanie, zabezpieczanie i udostępnianie przejętej dokumentacji,

    4. brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
  2. Informacyjno-naukowej:
    1. prowadzenie kwerend wewnątrz posiadanego zasobu do celów służbowych i naukowo-badawczych na wniosek pracowników Uczelni i osób prywatnych,
    2. udostępnianie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej,
    3. udostępnianie niepublikowanych prac dyplomowych (licencjackich, inżynierskich, magisterskich) oraz rozpraw doktorskich (po uzyskaniu zgody autora).
Podstawa prawna

Centrum Historii PB funkcjonuje w oparciu o następujące dokumenty:

  1. Ustawy z 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164.)
  2. Statut Politechniki Białostockiej
  3. Instrukcję kancelaryjną i instrukcję o organizacji i zakresie działania Archiwum Uczelnianego i Centrum Historii PB