W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Diagnoza

Diagnoza stanu:

Na podstawie przeprowadzonej ankiety samooceny uczelni z wdrażania Deklaracji Społecznej Odpowiedzialności Uczelni przeprowadzonej na wniosek Ministerstwa Rozwoju w roku 2022 za lata 2019-2021, ustalono następujące fakty:

  1. Uczelnia posiada Strategię Rozwoju Politechniki Białostockiej na lata 2021-2024 z perspektywą wydłużenia do roku 2030;
  2. Uczelnia posiada Plan na rzecz Równouprawnienia Płci w Politechnice Białostockiej, jak również Plan Działań Równościowych na lata 2022-2024;
  3. Uczelnia posiada Pełnomocnika ds. Równego Traktowania i Przeciwdziałania Dyskryminacji w Politechnice Białostockiej;
  4. Uczelnia posiada Pełnomocnika Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami;
  5. Uczelnia nie posiada Pełnomocnika Rektora do Spraw Społecznej Odpowiedzialności Politechniki Białostockiej.

Działania do poprawy:

  1. Komunikacja między interesariuszami wewnętrznymi oraz interesariuszami zewnętrznymi.
  2. System rekrutacji i adaptacji pracowników Politechniki Białostockiej.
  3. Innowacyjność metod dydaktycznych.
  4. Ewaluacja jakości kształcenia.
  5. Współpraca naukowa i dydaktyczna z interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
  6. Nadmierna biurokracja, nadmiar procedur.
  7. Brak wykorzystywania nowoczesnych narzędzi zarządzania organizacją.

Działania do uzupełnienia:

  1. Wieloletni plan inwestycji powinien uwzględniać dostępność architektoniczną.
  2. Narzędzia wspierające rozwój pracowników Politechniki Białostockiej, w tym potrzeba badania potrzeb pracowników.
  3. Cykliczne badania potrzeb i oczekiwań pracodawców w zakresie kompetencji przyszłych pracowników.
  4. Nastawienie na innowacyjne i interdyscyplinarne kierunki studiów.
  5. Cykliczne konsultacje programów studiów z interesariuszami zewnętrznymi.
  6. Cykliczne analizy w zakresie innowacyjnych kierunków studiów.
  7. Brak Karty Różnorodności, brak Logo HR Excellence i innych akredytacji i certyfikatów potwierdzających społeczną odpowiedzialność uczelni.
  8. Działania promujące zrównoważony rozwój, równość kobiet i mężczyzn, zwiększanie dostępności osobom o szczególnych potrzebach.