W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Warsztaty Sztuka prezentowania w naukach technicznych

Z lewej strony logotyp Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój zawierający jedną gwiazdkę białą, jedną żółtą oraz jedną czerwoną na niebieskim tle, z prawej strony logo Unii Europejskiej, żółte gwiazdki ułożone w kółko na niebieskim tle oraz napis Unia Europejska Europejski Funduszu Społeczny. Na środku biało-czerwona flaga Polski z napisem Rzeczypospolita Polska

Grupa docelowa: kadra dydaktyczna

Termin: 16.02.2021 r. w godzinach 10:30-13:30

Liczba godzin kursu: 4 godz. (1 godz. = 45 min.)

Liczba osób: max. 10

Miejsce szkolenia: Politechnika Białostocka, stacjonarna forma warsztatów

Prowadzący: dr inż. Jarosław Makal, prof. PB

Certyfikat: TAK


Cel zajęć: Nabycie umiejętności oceny i samooceny prezentacji dowolnego tematu technicznego. Wykorzystywanie technik pozawerbalnych podczas prezentowania określonego tematu technicznego. Metody podtrzymania uwagi słuchaczy. Wykorzystywanie rekwizytów oraz  eksperymentów podczas zajęć wykładowych.

 

Zakres merytoryczny warsztatu

  1. Jak można zniechęcić studentów do uczęszczania na wykłady z przedmiotu technicznego?

– pokaz slajdów jako podstawowa metoda przekazywania wiedzy;

– omawianie slajdów;

– przeładowanie slajdów nadmiarem treści (wzory, tekst, tabele, złożone rysunki, itp.);

– niewłaściwy wybór sposobu prezentacji (tabela zamiast wykresu, tekst zamiast grafiki, itp.);

– brak zainteresowania reakcją studentów (ja robię swoje, a oni swoje);

  1. Projektowanie cyklu wykładów i ćwiczeń rachunkowych.

– ścisła korelacja czasowa i merytoryczna;

– projekt obliczeniowy „ubrany” w cele praktyczne budzące zainteresowanie;

– jakie zadania na ćwiczeniach?

  1. Przykłady praktyczne i eksperymenty na zajęciach wykładowych.

– przykłady praktyczne: omawianie, pokazywanie zdjęć, filmów ….

– eksperymenty: proste, krótkie i nawiązujące do omawianego tematu;

– prezentowanie symulacji z zasobów Internetu.

 

  1. Pozyskiwanie informacji przez nauczyciela i przez studentów.

– przygotowanie nauczyciela do zajęć (scenariusz, rekwizyty, linki do źródeł internetowych …)

– propozycje dla studentów.

  1. Motywacja do aktywnego uczestnictwa na zajęciach.

– o czym będą dzisiejsze zajęcia;

– co trzeba pamiętać/rozumieć z poprzednich zajęć;

– o czym będą kolejne zajęcia (nawet w perspektywie kilku tygodni);

– testy motywujące (on-line);

  1. Wysyłanie pozytywnych komunikatów jako sposób na zwiększenie motywacji.

– pytania na zajęciach do studentów;

– inspirowanie do pytań ze strony studentów;

– nie ma „głupich” pytań;

– specjalny czas na zadawanie pytań (dłuższe problemy na konsultacjach);

  1. Relacja nauczyciel – student jako istotny składnik sukcesu dydaktycznego.

– studentów trzeba lubić, bo oni to czują (uśmiech, życzliwość; pozytywne emocje, itp.)

– spotkania nieformalne (pizza, spacer, szkoła letnia, koło naukowe, itp.)

  1. Sposób oceniania

– sprawiedliwość

– uwzględnianie aktualnej sytuacji studenta

Zadania dla uczestników (przed warsztatem):

    1. Przygotować do krótkiego (3-5 minut) zaprezentowania proste zagadnienie/problem z ulubionej dziedziny (bez rzutnika i bez komputera).
    2. Wybrać film np. z You Tube, którym można urozmaicić zajęcia (maks. 2 minuty).
    3. Przygotować krótki (3-4 pytania) test w Kahoot (na dowolny temat).

Rejestracja na szkolenie:

Uwaga – szkolenie jest skierowane do kadry dydaktycznej.

Liczba miejsc jest ograniczona do 10 osób. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Wszystkie pola oznaczone * muszą być wypełnione aby formularz został wysłany.