Program
- 13:00-14:30 – Rejestracja, Wydział Mechaniczny Politechnika Białostocka, ul. Wiejska 45C
- 14:30-15:00 – Otwarcie konferencji, aula 447
- 15:00-15:50 – Sesja plenarna 1, aula 447
Prowadzący: Ewa Pawłuszewicz
Jacek Stańdo – Zastosowanie myślenia funkcyjnego w analizie sytuacji praktycznych - 15:50-16:15 – Przerwa kawowa
- 16:15-17:40 – Panel dyskusyjny współorganizowany z 10. Forum Matematyków Polskich, aula 447
Sztuczna Inteligencja w nauczaniu i uczeniu się matematyki
– prowadzący dr hab. Jacek Stańdo, prof. PŁ - 17:40-18:20 – Kolacja
- 18:20 – Spacer z przewodnikiem po Białymstoku
- 9:00-11:00 – Warsztaty
- „Wykorzystanie wiedzy o mózgu w praktyce wykładowcy”, Katarzyna Puchalska-Gawron, sala 132
- „Nic co matematyczne nie jest mi obce. Jak pomóc studentom nauk technicznych w skutecznym przyswajaniu treści matematycznych?”, Monika Kisielewska, sala 107
- 11:10-11:55 – Sesja plenarna 2, aula 447
Prowadzący: Dorota Mozyrska
Agnieszka Dardzińska-Głębocka – Matematyka 2.0: Transformacja dydaktyczna jako warunek poprawy jakości kształcenia akademickiego - 11:55-12:10 – Przerwa kawowa
- 12:10-13:30 – Sesja 1A: Od szkoły do uczelni – jak wspierać matematyczny rozwój studentów
Aula 447, prowadzący: Małgorzata Garczyk:-
12:10-12:30 – Marek Siłuszyk – Matematyka w duchu rywalizacji – rola konkursów i turniejów w rozwijaniu talentów
12:30-12:50 – Katarzyna Kujawska – Dodatkowe zajęcia z matematyki na Politechnice Gdańskiej i ich wpływ na wyniki egzaminu
12:50-13:10 – Sandra Mlonek – Luka między matematyką szkolną a akademicką – analiza trudności studentów I roku kierunków technicznych
13:10-13:30 – Ewa Skotarczak, Małgorzata Graczyk – Matematyka – fundament czy bariera? O zjawisku drop out na kierunkach przyrodniczych
- 12:10-13:30 – Sesja 1B: Dydaktyka matematyki pod lupą–krytyczna refleksja nad nauczaniem matematyki
Sala 410, prowadzący: Andrzej Lenarcik:-
12:10-12:30 – Katarzyna Adrianowicz, Iwona Nowak – Egzamin z teorii matematyki na kierunkach inżynierskich – czy i jak warto go przeprowadzać?
12:30-12:50 – Małgorzata Komisarska, Agnieszka Niedziałkowska – Po co uczyć się matematyki? Współczesne wyzwania dydaktyczne i strategie nauczania
12:50-13:10 – Anita Dąbrowicz-Tlałka, Magdalena Musielak – Nauczanie matematyki w świecie deepfake’ów: Redefinicja priorytetów w edukacji matematycznej
13:10-13:30 – Waldemar Hołubowski – Kiedy „prościej” nie znaczy „lepiej” w dydaktyce matematyki
- 13:45-15:00 – Przerwa obiadowa
- 15:00-16:40 – Sesja 2A: Matematyka w działaniu – inicjatywy akademickie i popularyzatorskie
Aula 447, prowadzący: Marek Siłuszyk:-
15:00-15:20 – Jakubczyk Agata, Żarek Dorota – „Inżynieromania” – interdyscyplinarne spotkania z nauką i techniką
15:20-15:40 – Żarek Dorota – Interaktywna matematyka: escape room jako narzędzie nauczania matematyki w przestrzeni immersyjnej
15-40-16:00 – Alina Kondratiuk-Janyska, Violetta Lipińska – Jak okiełznać tę zMORE Matematykę?
16:00-16:20 – Katarzyna Dems-Rudnicka, Izabela Jóźwik – Świat skryty za liczbami – uwagi o dydaktyce statystyki
16:20-16:40 – Lech Kujawski – Próba pomiaru przyrostu wiedzy i umiejętności matematycznych studentów Politechniki Gdańskiej
- 15:00-16:40 – Sesja 2B: Sztuczna inteligencja w dydaktyce matematyki – rewolucja czy wsparcie?
Sala 410, prowadzący: Lech Kasyk:-
15:00-15:20 – Marek Małolepszy – Sztuczna inteligencja w edukacji matematycznej: analiza wykorzystania dużych modeli językowych przez studentów podczas uczenia się budowania i rozwiązywania równań różniczkowych zwyczajnych
15:20-15:40 – Wojciech Mitkowski – Metody matematyczne stosowane w uczeniu maszynowym
15-40-16:00 – Małgorzata Terepeta – SI – mój asystent w pracy naukowej i dydaktycznej
16:00-16:20 – Anna Kasperczuk, Agnieszka Tereszkiewicz, Małgorzata Zdrodowska – Sztuczna inteligencja w uczeniu się matematyki na uczelniach technicznych – zagrożenie, czy wsparcie?
16:20-16:40 – Agnieszka Lasota – Matematyka w praktyce, czyli jak pokazać uczniom i studentom jej praktyczne zastosowanie
- 18:00 – Uroczysta kolacja, Restauracja Trzy po Trzy, ul. Mickiewicza 47, Białystok
- 9:00-9:45 – Sesja plenarna 3, aula 447
Prowadzący: Marek Małolepszy
Agnieszka Niedziałkowska – Jak nie zgubić matematyki w drodze na studia? Kluczowe kompetencje i luki wyniesione ze szkoły średniej - 9:45-10:00 – Przerwa kawowa
- 10:00-11:40 – Sesja 3A: Od tablicy do działania – innowacje w dydaktyce matematyki
Aula 447, prowadzący: Waldemar Hołubowski:-
10:00-10:20 – Elżbieta Galewska, Gertruda Gwóźdź-Łukawska – Peer teaching – inaczej
10:20-10:40 – Andrzej Lenarcik, Marcin Stępień – Próby stosowania metody „obserwuj i koryguj” w nauczaniu matematyki i statystyki w Politechnice Świętokrzyskiej oraz we współpracy ze szkołami
10:40-11:00 – Iryna Hyrylovska – Interaktywne metody jako sposób aktywizacji procesu uczenia się studentów uczelni technicznych podczas nauki matematyki
11:00-11:20 – Andrzej Giniewicz – Dlaczego warto uczyć studentów matematyki robienia notatek wspomaganych cyfrowo?
11:20-11:40 – Artur Wachowicz – Analiza metodyczna twierdzenia o funkcji uwikłanej
- 10:00–11:40 – Sesja 3B: Od teorii do zawodu – matematyka w środowisku technicznym
Sala 410, prowadzący: Iwona Nowak:-
10:00-10:20 – Ewa Pawłuszewicz – Matematyka na kierunku automatyka i robotyka: czego i dlaczego uczyć?
10:20-10:40 – Aleksandra Arkit – O dojrzewaniu matematycznym studentów na początku studiów technicznych
10:40-11:00 – Edwin Koźniewski – O nauczaniu matematyki na studiach technicznych w kontekście dostępnego oprogramowania
11:00-11:20 – Waldemar Łupiński – Czy Geodezja to Matematyka Stosowana?
11:20-11:40 – Rajmund Stasiewicz – Gdzie jest matematyka???
- 11:50-12:10 – Zakończenie konferencji, aula 447
- 12:10-13:15 – Obiad
Program ramowy Konferencji OKNMUT (PDF, 118 KB, otworzy się w nowej karcie)