W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Round University Ranking (RUR)

logo Round Iniversity Ranking

Agencja rankingowa RUR została założona w 2013 roku w Moskwie. Obecnie siedziba rankingu znajduje się w Gruzji. RUR mierzy wydajność 1100 wiodących światowych uniwersytetów z 82 krajów. Wszystkie dane dla RUR Rankings są dostarczane przez międzynarodową firmę Thomson Reuters za pośrednictwem specjalnego badania danych o nazwie Global Institutional Profiles Project (GIPP). Badanie to jest przeprowadzane corocznie na wiosnę i obejmuje 700 – 800 instytucji szkolnictwa wyższego na całym świecie z perspektywą do 1000 +.

RUR publikuje następujące rankingi:

  • World University Rankings – ocenia wyniki 1100 wiodących światowych instytucji szkolnictwa wyższego za pomocą 20 wskaźników pogrupowanych w 4 kluczowych obszarach działalności uczelni: nauczanie, badania, różnorodność międzynarodowa, stabilność finansowa.
  • Subject Rankings – ocenia wyniki 1100 wiodących światowych instytucji szkolnictwa wyższego według 6 obszarów tematycznych: nauki humanistyczne, nauki przyrodnicze, nauki medyczne, nauki przyrodnicze, nauki techniczne, nauki społeczne. Wszystkie uczelnie oceniane są według tych samych 20 wskaźników i 4 kluczowych obszarów działalności uczelni, co RUR World University Rankings.
  • Indicators Rankings – ranking skupia się na każdym z 20 wskaźników z osobna.
  • Reputation Rankings – ocenia wyniki wiodących światowych instytucji szkolnictwa wyższego pod względem reputacji akademickiej zarówno jakości nauczania, jak i jakości badań.
  • Academic Rankings – ocenia kadrę akademicką, jej produktywność badawczą i cytowania,
    a także reputację akademicką w zakresie jakości badań.

roundranking.com

Kryteria, wskaźniki, metodologia rankingu

World University Rankings ocenia wyniki instytucji przez pryzmat 20 wskaźników, które są pogrupowane w 4 obszarach. Z kolei każdy obszar podzielony jest na 5 kryteriów.

 

Mierniki

Metodologia (wskaźniki)

Waga

Nauczanie
Kadra akademicka na studenta 8%
 
40%
 
 
Kadra akademicka na liczbę przyznanych dyplomów licencjackich 8%
Liczba stopni doktorskich na kadrę akademicką 8%
Liczba stopni doktorskich na liczbę przyznanych dyplomów licencjackich 8%
Reputacja nauczania na świecie 8%
Badania
Liczba cytowań na pracownika akademickiego i naukowego 8%
40%
Stopnie doktorskie na przyjętych doktorantów 8%
Znormalizowany wpływ cytowań 8%
Liczba publikacji na pracownika akademickiego i naukowego 8%
Reputacja badań na świecie 8%
Różnorodność międzynarodowa
Udział międzynarodowej kadry akademickiej 2%
10%
Udział studentów międzynarodowych 2%
Udział publikacji współautorskich o zasięgu międzynarodowym 2%
Reputacja poza regionem 2%
Poziom międzynarodowy 2%
Stabilność finansowa
Dochód instytucji na pracownika akademickiego 2%
10%
Dochód instytucji na studenta 2%
Liczba publikacji na dochód z badań 2%
Dochód z badań na pracownika akademickiego i naukowego 2%
Dochód z badań w stosunku do dochodu instytucji 2%

 

Subject Rankings

Metodologia rankingów tematycznych jest identyczna z metodologią rankingu ogólnego. W rankingu w 6 obszarach tematycznych używa się tych samych 20 wskaźników, pogrupowanychw 4 obszary. To, co odróżnia te dwa zestawy rankingów, to surowe dane używane w każdej grupie.

Lista rankingów tematów RUR:

  • Nauki humanistyczne,
  • Nauki przyrodnicze,
  • Nauki przyrodnicze,
  • Nauki techniczne,
  • Nauki społeczne,
  • Nauki medyczne.

Reputation Rankings

Reputacja jest jednym z kluczowych czynników sukcesu konkurencyjności uczelni w skali globalnej. To reputacja, nazwa uczelni i jej marka w dużej mierze decyduje o atrakcyjności uczelni dla potencjalnych studentów. Jednocześnie reputacja jest jednym z najtrudniejszych do zmierzenia zjawisk. Na reputację wpływa wiele czynników – wszystkie działania uczelni w każdym aspekcie wpływają na siłę uczelni zarówno w kraju, jak i na świecie.

Reputation Rankings opiera się na dwóch wskaźnikach, podobnych do metodologii World University Ranking:

  • Reputacja nauczania (50%)
  • Reputacja badań (50%)

Academic Rankings

RUR Academic World University Rankings ma na celu ocenę produktywności badań prowadzonych na uczelniach poprzez system pięciu prostych, ale jednocześnie kompleksowych kryteriów oceny:

  • Znormalizowany wpływ cytowań
  • Liczba cytatów na publikację
  • Liczba publikacji na pracownika akademickiego i naukowego
  • Międzynarodowa reputacja badań
  • Udział publikacji badawczych napisanych we współautorstwie międzynarodowym


Polskie uczelnie w rankingu

Wyniki polskich uczelni w edycjach rankingu RUR z 2023 i 2024 roku przedstawione w formie tabeli.

 



Informacje dodatkowe

Odpłatność za udział w  rankingu
Udział w rankingu jest bezpłatny
Zgłoszenie do rankingu
Udział w rankingu  wymaga zgłoszenia
Czy ranking uwzględniany przez Perspektywy?
NIE
Cykliczność
Raz w roku
Źródło rankingu
https://roundranking.com