W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Informacja publiczna

Udzielenie informacji publicznej na wniosek

Zasady dostępu do informacji publicznej regulują przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (j. t. Dz. U. z 2022 r. poz. 902).

Na wniosek osoby zainteresowanej Politechnika Białostocka udostępniana informację publiczną, która:

  1. nie jest udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Politechniki Białostockiej:  https://bip.pb.edu.pl/;
  2. nie podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.

Przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej nie przewidują szczególnej formy wniosku, nie wprowadzają formularzy lub wzorów.

Wnioskodawca zobowiązany jest wskazać zakres swojego żądania, w tym:

  1. przedmiot wniosku, czyli jaką informację chce otrzymać,
  2. formę, w jakiej Politechnika Białostocka ma mu udostępnić żądaną informację,
  3. sposób, w jaki Politechnika Białostocka ma przekazać wnioskowaną informację (poczta elektroniczna, poczta tradycyjna, osobisty odbiór).

Wniosek o udzielenie informacji należy przekazać:

  1. pocztą elektroniczną na adres: rektorat@pb.edu.pl albo na skrzynkę podawczą na adres: /Politechnika-Białostocka/SkrytkaESP albo na adres skrzynki e-Doręczeń Politechniki Białostockiej: AE:PL-67015-28547-ITTTV-21;
  2. pocztą tradycyjną na adres: Politechnika Białostocka, ul. Wiejska 45 A, 15-351 Białystok.

Termin udostepnienia informacji publicznej

Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w 14-dniowym terminie Politechnika Białostocka poinformuje Wnioskodawcę w tym terminie podając powody opóźnienia oraz wskazując nowy termin udostępnienia informacji publicznej nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Klauzula informacyjna

Informacja Administratora w związku z przetwarzaniem danych osobowych – zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO).

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Politechnika Białostocka, ul. Wiejska 45A, 15-351 Białystok (dalej Uczelnia), tel.: 85 746 90 00, bip.pb.edu.pl, e-mail: rektorat@pb.edu.pl.
  2. Administrator, zgodnie z art. 37 ust. 1 lit. a RODO, powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym w sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, może się Pani/Pan kontaktować za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: iod@pb.edu.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji złożonego wniosku o udostępnienie informacji publicznej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  4. W wypadku zaistnienia konieczności wydania w Pani/Pana sprawie decyzji administracyjnej może zaistnieć potrzeba uzupełnienia danych osobowych o adres korespondencyjny, stosownie do wymagań wynikających z ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018, poz. 2096, ze zm.).
  5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być dostawcy usług pocztowych i kurierskich podmioty realizujące usługi na rzecz Uczelni m.in. dostawcy usług internetowych, obsługa prawna oraz inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach niezbędnych do realizacji wyżej określonego celu Pani/Pana a po tym czasie przez okres zgodny z przepisami prawa dotyczący archiwizacji tj. okres 5 lat od dnia udostępnienia informacji z ewentualnym przedłużeniem wynikającym z ekspertyzy Archiwum Państwowego.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa przysługuje Pani/Panu prawo do: a) sprostowania danych, b) usunięcia danych, c) ograniczenia przetwarzania danych, d) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
  8.  Gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych narusza powszechnie obowiązujące przepisy w tym zakresie przysługuje Panu/Pani prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce jest to Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
  10. Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.

Osoba odpowiedzialna za umieszczenie informacji: Małgorzata Jeglińska-Krupa, m.krupa [at] pb.edu.pl

Data utworzenia: 22 września 2022   Data modyfikacji: 21 września 2023   Data publikacji: 22 września 2022