W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

AVAL

AVAL – Autonomous Vessel with an Air Look “Badania aplikacyjne w obszarze technologii nawigacji, sterowania, komunikacji i wymiany danych pomiędzy autonomicznym statkiem pływającym i statkiem powietrznym”. Projekt jest współfinansowany w ramach Działania 4.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Poddziałanie 4.1.4 „Badania aplikacyjne”.

Budżet projektu wynosi 10 341 336,94 zł a wartość przyznanego dofinansowania to 9 272 030,64 zł.

Termin realizacji: 01.06.2017 – 28.12.2020

Celem projektu jest przeprowadzenie badań przemysłowych oraz rozwojowych, których efekty zostaną zastosowane w technologii autonomicznego statku morskiego. Głównym elementem technologii jest system innowacyjnej nawigacji morskiej wykorzystujący, oprócz urządzeń nawigacyjnych zainstalowanych na statku, dane z obserwacji wizyjnej prowadzonej przez bezzałogowy statek powietrzny.

Wyniki realizacji projektu zostaną zastosowane w produkcie opartym o technologię AVAL, i zostanie wdrożony na rynku transportu morskiego w 2021.

Technologia AVAL

  • Technologia Bezzałogowych Statków Morskich (BSM). Sercem BSM jest komponent przeciwdziałający zderzeniom i system komunikacji z Bezzałogowym Statkiem Powietrznym(BSP).
  • Technologia BSP jest wsparciem dla systemu nawigacji morskiej w sytuacjach kolizyjnych. BSP jest wyposażony w kamerę i czujniki do rejestrowania i przesyłania danych wideo i hydrometeorologii do BSP.
  • Technologia Przetwarzania Obrazu (TPO). Kluczowym elementem TPO jest algorytm wykrywania i rozpoznawania obiektów niebezpieczeństwa na morzu (na przykład łodzi ratowniczych, gór lodowych, wielorybów itp.) w obrazach zarejestrowanych kamerą BSP.

Projekt jest realizowany przez multidyscyplinarne konsorcjum naukowo-przemysłowe w składzie: lider konsorcjum – Politechnika Białostocka (Wydział Informatyki oraz Wydział Mechaniczny), Fundacja Bezpieczeństwa Żeglugi i Ochrony Środowiska w Iławie oraz firmy akademickie: Sup4NAV sp. z o.o. i UpLogic sp. z o. o. spin-off Politechniki Białostockiej.

Link do strony projektu: avalproject.pl