PAMI – Podlaska Akademia Młodego Inżyniera”
Projekt „PAMI – Podlaska Akademia Młodego Inżyniera”, uzyskał dofinansowanie w ramach Działania 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym, Osi priorytetowej III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, w ramach konkursu nr POWR.03.01.00-IP.08-00-UMO/17 programie „Uniwersytet Młodego Odkrywcy” dotyczącym rozwoju oferty uczelni w zakresie realizacji trzeciej misji.
Nr umowy: WND-POWR.03.01.00-00-U104/17-00
Cel projektu: podniesienie poziomu kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, poprzez realizację cyklu niekonwencjonalnych zajęć skierowanych do młodzieży.
Charakterystyka projektu:
W ramach Podlaskiej Akademii Młodego Inżyniera(PAMI) zaplanowano opracowanie i zrealizowanie cyklu 25 modułów zajęć ćwiczeniowych i warsztatowych prowadzonych przez pracowników PB, skierowanych do 320 uczniów szkół podstawowych (klasy VII-VIII) oraz zrealizowanie 3 modułów zajęć dla rodziców (40os.),dot. rozwijania ich kompetencji wychowawczo-społecznych oraz zasad bezpieczeństwa w sieci.
W ramach realizacji projektu PAMI planowane jest podpisanie porozumień o współpracy PB z samorządami: m. Białystok, Bielsk Podlaski, Hajnówka i Siemiatycze.
Wsparciem objętych zostanie 320 uczniów szkół podstawowych i 40 rodziców.
Zaplanowano stworzenie i przeprowadzenie 25 niekonwencjonalnych modułów zajęć dla młodzieży obejmujących działania dydaktyczne służące rozwijaniu kompetencji uczestników, zakładających zapoznanie ze środowiskiem akademickim i uczelnią – Politechniką Białostocką, jako miejscem naukowego oglądu rzeczywistości, przybliżających uczestnikom różne dziedziny nauki, rozbudzanie ciekawości chęć poznawania, inspirowanie do twórczego myślenia, rozwijania zainteresowań i pasji oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej młodzieży, propagowanie kultury innowacyjności, inspirowanie. do twórczego myślenia.
Ukończenie cyklu szkoleń przez uczestników – młodzież szkolną przyczyni się do rozbudzenia w nich pasji i chęci poznawania. Pozwoli im to na podniesienie szeregu kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, znalezienie odpowiedzi na różne pytania dotyczące zjawisk i procesów zachodzących w ich otoczeniu oraz własnoręczne udowodnienie przy pomocy naukowych narzędzi, informacji dotychczas znanych z mediów.
Zakres tematyczny zajęć dla rodziców pozwoli na podniesienie kompetencji wychowawczych, społecznych jak również podniesie świadomość na temat bezpiecznego korzystania z Internetu. Rodzice usystematyzują wiedzę na temat rodzajów zagrożeń i zabezpieczeń związanych z korzystaniem z sieci. Dodatkowo rodzice poznają psychologiczne aspekty wieku dojrzewania oraz poszerzą umiejętności odczytywania uczuć i emocji, Ponadto podczas warsztatów z gier, rodzice nauczą się jak w alternatywny sposób można spędzić czas z dzieckiem, jednocześnie budując tak ważne relacje rodzinne.
Działania realizowane w ramach zajęć umożliwia rozwój kompetencji i umiejętności społecznych, wychowawczych oraz umiejętności ICT.
Rezultatem projektu będą również moduły zajęć możliwe do zaimplementowania przez inne instytucje, organizacje pozarządowe i podmioty zajmujące się edukacją, popularyzacją nauki.
Okres realizacji projektu: 01.06.2018 r. – 31.08.2019 r.
Całkowita wartość projektu: 449 953,75 zł
Dofinansowanie projektu ze środków europejskich: 379 221,02 zł
Kwota dofinansowania ze środków dotacji celowej: 57 233,73 zł
Wkład własny: 13 499,00 zł
Więcej informacji na stronie projektu.