W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

O projekcie

PROJEKT PT.: „ZAPROJEKTOWANI.PB – projekt rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Politechniki Białostockiej w zakresie projektowania uniwersalnego”

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego.  

Projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: POWR.03.04.00-IP.08-00-KPU/21.

NAZWA BENEFICJENTA: Politechnika Białostocka

NUMER PROJEKTU: POWR.03.04.00-00-KP19/21

KIEROWNIK PROJEKTU: dr hab. Agnieszka Dardzińska-Głębocka, prof. PB

OKRES REALIZACJI: od 01.10.2021 roku do 31.12.2023 roku

CEL GŁÓWNY PROJEKTU: Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego w zakresie projektowania uniwersalnego.

WARTOŚĆ PROJEKTU: 865 873,75 zł obejmuje:

1) Dofinansowanie projektu: 839 873,40 zł, z następujących źródeł:

– ze środków europejskich w kwocie 729 758,40 zł,

– ze środków dotacji celowej w kwocie 110 115,35 zł.

2) Wkład własny ze środków publicznych w kwocie 26 000,00 zł.

 

Założeniem szkoleń, warsztatów prowadzonych w ramach Modułu I-zajęć obligatoryjnych dla wszystkich uczestników projektu, jest nabycie przez kadrę dydaktyczną umiejętności z praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu projektowania uniwersalnego PU w procesie kształcenia studentów. Proponuje się tu szkolenia wprowadzające, uświadamiające, ukierunkowujące na informacje o osobach ze szczególnymi potrzebami, zwrócenie uwagi na os. zagrożonych wykluczeniem poprzez istniejące bariery, które uniemożliwiają pełne uczestnictwo na równi z innymi użytkownikami w środowisku zbudowanym, transporcie, przestrzeni cyfrowej i w dostępie do usług.

W dalszej części Modułu I zakłada się również realizację zajęć warsztatowych, których efektem będzie wypracowanie scenariuszy oraz wprowadzenie elementów PU i ich powszechne stosowanie na Uczelni w ramach zajęć dla studentów związanych z BHP oraz ergonomią.
Dla efektywnej realizacji. Modułu I przewidziano też zakup sprzętu, umożliwiającego symulacje scenariuszy odzwierciedlających sytuację oraz warunki funkcjonowania osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z różnymi niepełnosprawnościami. Sprzęt docelowo będzie wykorzystywany przez kadrę dydaktyczną podczas realizacji zajęć ze studentami uwzględniaj. Tematykę PU (są to różnego rodzaju symulatory schorzeń, geriatryczne, laski inwalidzkie, dla niewidomych, kule, balkoniki, podpórki, rampy ułatwiające pokonywanie progów i podjazdów,
wózki dla seniorów itp.).

W ramach Modułów II i III wsparcie kierowane do kadry dydaktycznej w zakresie Programowania Uniwersalnego będzie miało już charakter zindywidualizowany, sprofilowany, odpowiadający specyfice potrzeb uczestników projektu pochodzących z poszczególnych 6 Wydziałów PB: WA, WBINOŚ, WE, WI, WM, WIZ – kontekście kierunków/dyscyplin oraz realizowanych przez nich zadań. Po zakończeniu wsparcia nauczyciele wykorzystają nabyte kompetencje i będą prowadzić (przez min.1 sem.) zajęcia ze studentami z zakresu PU w ramach realizowanych przez nich przedmiotów.