W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Rekrutacja uzupełniająca do projektu – 1 wolne miejsce na Wydziale Elektrycznym

10-05-2022

Z lewej strony logotyp Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój zawierający jedną gwiazdkę białą, jedną żółtą oraz jedną czerwoną na niebieskim tle, z prawej strony logo Unii Europejskiej, żółte gwiazdki ułożone w kółko na niebieskim tle oraz napis Unia Europejska Europejski Funduszu Społeczny. Na środku biało-czerwona flaga Polski z napisem Rzeczypospolita Polska

Szanowni Państwo, 

 

Serdecznie zapraszamy pracowników naukowo-dydaktycznych i dydaktycznych Politechniki Białostockiej do udziału w projekcie „ZAPROJEKTOWANI.PB – projekt rozwoju kompetencji kadry dydaktycznej Politechniki Białostockiej w zakresie projektowania uniwersalnego” POWR.03.04.00-00-KP19/21.

 

W dniach od godz. 11:30 dnia 10.05.2022 r. do godz. 12:00 dnia 12.05.2022 r. zostanie przeprowadzona rekrutacja uzupełniająca do projektu na 1 wolne miejsce na Wydziale Elektrycznym. 

Nauczyciele akademiccy zainteresowani udziałem w projekcie powinni wypełnić formularz rekrutacyjny dostępny w zakładce Rekrutacja do projektu

na stronie https://pb.edu.pl/zaprojektowani/rekrutacja-do-projektu/

 

Dla kogo?

Jesteś nauczycielem akademickim Politechniki Białostockiej?

Interesujesz się projektowaniem uniwersalnym i chcesz dzielić się wiedzą i umiejętnościami w tym zakresie ze studentami?

Jesteś gotowy, aby teraz zadeklarować, a po udzielonym wsparciu wprowadzić elementy z zakresu projektowania uniwersalnego do prowadzonych przez Ciebie zajęć przez minimum 1 semestr?

To jest projekt właśnie dla Ciebie!

 

Uwaga!

Punkty będą przyznawane za posiadany tytuł lub stopień. W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów, decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Oferujemy:

  • Bilanse kompetencji, których celem jest wykazanie spersonalizowanych szczegółowych potrzeb w zakresie wiedzy i umiejętności z projektowania uniwersalnego każdego uczestnika projektu.
  • Szkolenia wprowadzające, uświadamiające, ukierunkowujące na informacje o osobach ze szczególnymi potrzebami, zwrócenie uwagi na osoby zagrożone wykluczeniem poprzez istniejące bariery, które uniemożliwiają pełne uczestnictwo na równi z innymi użytkownikami w środowisku zbudowanym, transporcie, przestrzeni cyfrowej i w dostępie do usług. Celem szkoleń w ramach Modułu I jest nabycie przez kadrę dydaktyczną umiejętności z praktycznego wykorzystania wiedzy z zakresu projektowania uniwersalnego w procesie kształcenia studentów.
  • W dalszej części Modułu I zakłada się realizację zajęć warsztatowych, których efektem będzie wypracowanie scenariuszy oraz wprowadzenie elementów projektowania uniwersalnego i ich powszechne stosowanie na Uczelni w ramach zajęć dla studentów związanych z BHP oraz ergonomią.
  • Dla efektywnej realizacji Modułu I przewidziano zakup sprzętu, umożliwiającego symulacje scenariuszy odzwierciedlających sytuację oraz warunki funkcjonowania osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z różnymi niepełnosprawnościami. Sprzęt docelowo będzie wykorzystywany przez kadrę dydaktyczną podczas realizacji zajęć ze studentami uwzględniającymi tematykę projektowania uniwersalnego (są to różnego rodzaju symulatory schorzeń, geriatryczne, laski inwalidzkie, dla niewidomych, kule, balkoniki, podpórki, rampy ułatwiające pokonywanie progów i podjazdów, wózki dla seniorów, itp.).
  • W ramach Modułów II i III wsparcie (szkolenia, warsztaty profilowane oraz staże) kierowane do kadry dydaktycznej będzie miało już charakter zindywidualizowany, sprofilowany, odpowiadający specyfice potrzeb uczestników projektu pochodzących z poszczególnych 6 Wydziałów PB w kontekście kierunków/dyscyplin oraz realizowanych przez nich zadań.

Warunek obligatoryjny

Nauczyciele akademiccy wykorzystają nabyte kompetencje oraz umiejętności z zakresu projektowania uniwersalnego i będą prowadzić przez co najmniej 1 semestr zajęcia ze studentami w ramach realizowanych przez nich przedmiotów, co powinno być potwierdzone m. in. wpisami w sylabusach zajęć.

Wykaz proponowanych przedmiotów (PDF, wersja dostępna cyfrowo, 248 KB)

 

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego.  Projekt realizowany w ramach konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: POWR.03.04.00-IP.08-00-KPU/21.