W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

loga związane z projektem

Akademickie Dni Dydaktyki w Politechnice Białostockiej

Od 24 do 28 listopada 2025 r. potrwają Akademickie Dni Dydaktyki w Politechnice Białostockiej. To kolejna edycja wydarzenia adresowanego do wszystkich nauczycieli akademickich PB.

Tegoroczny program łączy praktyczne warsztaty z zakresu mentoringu w dydaktyce, nowoczesnych metod kształcenia, komunikacji i emisji głosu, mikropoświadczeń oraz odpowiedzialnego wykorzystania narzędzi AI w dydaktyce. Pokażemy, jak angażować studentów poprzez grywalizację i storytelling oraz jak świadomie projektować materiały edukacyjne we współpracy z generatywną sztuczną inteligencją. W tej edycji szczególny nacisk kładziemy na rozwój kompetencji dydaktycznych i komunikacyjnych nauczycieli akademickich, wspierając ich w roli inspirujących mentorów i nowoczesnych twórców wiedzy.

Moc głosu i słowa: zainspiruj słowem, prowadź głosem
Przedstawione zostaną techniki umożliwiające wykorzystanie siły głosu i słowa w budowaniu zaangażowania studentów. Zaprezentowane będą sposoby świadomego kształtowania brzmienia, intonacji i rytmu mowy w celu wzmacniania przekazu, podtrzymywania uwagi słuchaczy oraz inspirowania ich do aktywnego udziału w zajęciach.

EduAI: Twórz materiały dydaktyczne z pomocą sztucznej inteligencji
Przybliżone zostanie zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji w procesie opracowywania angażujących i dostosowanych do potrzeb studentów materiałów dydaktycznych. Przedstawione zostaną narzędzia usprawniające proces planowania zajęć, przygotowywania treści oraz prowadzenia ewaluacji.

Microcredentials w edukacji akademickiej: jak tworzyć wartościowe kursy
Wyjaśnione zostanie, czym są mikropoświadczenia oraz jak projektować krótkie, wartościowe formy kształcenia odpowiadające na aktualne potrzeby rynku pracy. Warsztat pokaże, jak łączyć elastyczność microcredentials z jakością i rozpoznawalnością akademickiego nauczania.

Strategie budowy marki osobistej wykładowcy
Przedstawione zostaną strategie budowania profesjonalnego wizerunku eksperta i mentora, zarówno w środowisku akademickim, jak i poza nim. Omówione będą metody kształtowania marki osobistej sprzyjające wyróżnieniu się, budowaniu zaufania oraz przyciąganiu uwagi studentów i interesariuszy uczelni.

Siła relacji: mentoring w nowoczesnym uczeniu i nauczaniu
Mentoring to nie tylko przekazywanie wiedzy, lecz także budowanie relacji opartej na zaufaniu i współpracy. Warsztat pokaże, jak skutecznie wspierać rozwój studentów i młodszych wykładowców, tworząc środowisko sprzyjające wzajemnemu uczeniu się.

Game On! Ucz, angażuj poprzez grywalizację w nowoczesnej dydaktyce
Grywalizacja to wykorzystanie mechanizmów znanych z gier w celu zwiększenia motywacji i zaangażowania uczestników procesu nauczania. W trakcie warsztatu omówione będzie, w jaki sposób zastosowanie punktów, wyzwań oraz warstwy fabularnej może zwiększać motywację studentów i sprawiać, że nauka staje się angażującym i inspirującym doświadczeniem.

Inteligentny asystent czy bezduszny automat? Jak świadomie korzystać z generatywnej AI w pracy wykładowcy?
Zaprezentowane zostaną możliwości oraz ograniczenia generatywnej sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym. Omówione będzie etyczne, odpowiedzialne i kreatywne wykorzystanie tych narzędzi w taki sposób, aby wspierały one proces nauczania, nie zastępując roli nauczyciela.

The Power of Story, czyli zamień wykład w historię, którą studenci zapamiętają

Storytelling to klucz do tworzenia wykładów, które zostają w pamięci. Podczas warsztatu omówione będą sposoby budowania narracji, wprowadzania elementów emocjonalnych oraz konstruowania opowieści wspierających lepsze zrozumienie i trwałe zapamiętywanie materiału przez studentów.

Udział w warsztatach jest bezpłatny. Dla wszystkich modułów przewidziane są certyfikaty potwierdzające udział.

Program Akademickich Dni Dydaktyki – 2025

Harmonogram Akademicki Dni Dydaktyki 2025 (PDF, 242 KB, otworzy się w nowej karcie)

Link do rejestracji zostanie aktywowany w dniu 13 listopada 2025 r. o godz. 10:00. Rekrutacja potrwa do 18 listopada 2025 r do godz. 12:00.

Zapisy i informacje organizacyjne
  • Rejestracja na konkretne moduły – liczba miejsc jest ograniczona.
  • Limit zapisów – jedna osoba może wybrać maksymalnie 4 warsztaty.
  • Miejsca wydarzeń: Centrum Nowoczesnego Kształcenia (CNK), Wydział Mechaniczny — sala kreatywna 132, Wydział Inżynierii Zarządzania — sala 9KM, oraz formuła zdalna (wybrane warsztaty).
  • Formularz zgłoszeniowy – Akademickie Dni Dydaktyki 2025

Organizatorem jest Sekcja ds. Organizacji Kształcenia we współpracy z jednostkami PB i partnerami zewnętrznymi.

Zapraszamy do udziału!