W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Laboratorium innowacji dydaktycznych

W ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” (Umowa nr: MEiN/2022/DIR/2790) finansowanego ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki (Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój) przeprowadzono konkurs na Granty Dydaktyczne. Ich celem było wsparcie nauczycieli akademickich w formach rozwoju dydaktyki, jaką realizują w murach naszej uczelni. Granty dydaktyczne mogły być zrealizowanie indywidualnie lub też w zespołach badawczych. Z przyjemnością informujemy, że komisja konkursowa wyłoniła 12 projektów, wśród których znaleźli się:

  1. Doposażenie stanowisk laboratoryjnych poprzez zakup zestawu edukacyjnego „Biopaliwa – zestaw rozbudowany” i refraktometrów przenośnych – dr inż. Robert Czubaszek
  2. Wdrożenie bezzałogowego aparatu lotniczego w dydaktyce na WBiNŚ – dr inż. Waldemar Łupiński
  3. Projektowanie Koncepcji Architektonicznych Wsparte Sztuczną Inteligencją – dr inż. arch. Bartosz Śliwecki
  4. Zastosowanie modułów dydaktycznych ADALM1000 w nauczaniu przedmiotu „Teoria obwodów” na pierwszym semestrze studiów kierunku „elektrotechnika” – dr inż. Jarosław Forenc
  5. Unowocześnienie bazy robotów latających Laboratorium Systemów Autonomicznych w celu zwiększenia atrakcyjności i dostępności zajęć dydaktycznych – dr inż. Leszek Ambroziak
  6. Unowocześnienie bazy robotów kołowych Laboratorium Systemów Autonomicznych w celu zwiększenia atrakcyjności i dostępności zajęć dydaktycznych – dr inż. Mirosław Kondratiuk
  7. Wyposażenie pracowni systemów sterowania robotów w robota autonomicznego TurtleBot3 – dr inż. Adam Wolniakowski
  8. Wsparcie procesu dydaktycznego studentów zarządzania w zakresie gier strategicznych w symulowanym środowisku biznesowym – dr Anna Kononiuk
  9. Matematyka dla architektów – dr hab. Dorota Mozyrska, prof. PB, dr inż. arch. Jolanta Owerczuk
  10. Wydanie skryptu przeznaczonego dla studentów Architektury Krajobrazu pt. „English for Landscape Architecture. Part I” – dr Małgorzata Ewa Ciereszko
  11. Wydruk skryptu: „Energy Issues in Poland” – mgr Aniela Staszewska
  12. Ocena jakości powietrza i wody na wybranym obszarze województwa podlaskiego – dr inż. Anna Siemieniuk, prof. PB, dr inż. Ewa Szatyłowicz

Gratulujemy!

W wyniku jednego z działań podjętych w zakresie Laboratorium Innowacji Dydaktycznych, które powstało dzięki realizacji projektu pn. Doskonałość Dydaktyczna Uczelni w latach 2022-2023, pracownicy Politechniki Białostockiej opracowali podręcznik/słownik pojęć polsko-angielsko-ukraińskich. Słownik powstał dzięki ich zaangażowaniu i staraniu. Pracownicy reprezentujący wszystkie wydziały Politechniki Białostockiej stworzyli wykaz słów najczęściej stosowanych, w odniesieniu do poszczególnych dyscyplin naukowych, co stanowi swoistą kanwę do łatwiejszego posługiwania się w świecie uczelni, w szczególności dla studentów obcojęzycznych.

Podręcznik-słownik specjalistycznej terminologii w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych i w dziedzinie nauk społecznych (polsko-angielsko-ukraiński) – Tom 1 (PDF, 2 MB, otworzy się w nowej karcie)

Podręcznik-słownik specjalistycznej terminologii w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych i w dziedzinie nauk społecznych (polsko-angielsko-ukraiński) – Tom 2 (PDF, 2 MB, otworzy się w nowej karcie)

Podręcznik-słownik specjalistycznej terminologii w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych i w dziedzinie nauk społecznych (polsko-angielsko-ukraiński) – Tom 3 (PDF, 1 MB, otworzy się w nowej karcie)

W skład zespołu opracowującego niniejszą publikację weszli:
dr inż. Andrzej Andrzejewski (WE)
dr hab. inż. Bogusław Butryło, prof. PB (WE)
dr hab. Agnieszka Dardzińska-Głębocka, prof. PB (WM)
dr inż. Anna Falkowska (WM)
dr hab. Ewa Glińska, prof. PB (WIZ)
dr inż. Lech Grodzki (WE)
dr inż. Agnieszka Jabłońska-Krysiewicz (WBiIS)
dr Joanna Karbowska-Chilińska (WI)
dr Andrzej Karpowicz, (WIZ)
dr hab. inż. Andrzej Koszewnik, prof. PB (WM)
dr inż. Joanna Krętowska (WBiIS)
dr Katarzyna Kuźmicz (WIZ)
dr inż. Anna Łupińska-Dubicka (WI)
mgr inż. arch. Katarzyna Matyszewska-Fuszara (WA)
dr Łukasz Nazarko (WIZ)
dr hab. inż. Dariusz Perkowski, prof. PB (WM)
dr inż. Piotr Prochor (WM)
dr inż. Małgorzata Rauba (WBiIS)
dr Izabela Senderacka (WM)
dr inż. Joanna Szydło (WiZ)
dr Magdalena Toczydłowska-Talarczyk (WA)
dr inż. Maria Walery, prof. PB (WBiIS)

Dziękujemy za zaangażowanie!

W dniach 30.06-07.07.2023 pracownicy Politechniki Białostockiej uczestniczyli w dwuetapowym szkoleniu z Podstaw psychometrii dla osób niebędących psychologami. Szkolenie było zorganizowane przez Pracownię Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w ramach projektu pn. Doskonałość Dydaktyczna Uczelni, realizowanego w Politechnice Białostockiej. Pierwszy etap składał się z samodzielnej pracy uczestników kursu z materiałami szkoleniowymi. W drugim etapie podsumowano szkolenie, a także można było uzyskać odpowiedzi na wątpliwości powstałe podczas pracy. Elementem wieńczącym był egzamin.

Z przyjemnością informujemy, że pozytywne wyniki egzaminu, a tym samym niezbędne kwalifikacje uprawniające do nabywania i stosowania testów z kategorii B1 dla osób niebędących psychologami wśród pracowników Politechniki Białostockiej uzyskali:
mgr inż. Mateusz Choromański
dr inż. Anna Falkowska
dr Aldona Harasimowicz
mgr Alina Jabłońska-Domurat
dr Ewa Rollnik-Sadowska
dr Izabela Senderacka
dr inż. Anna Siemieniuk, prof. PB
mgr inż. Małgorzata Zdrodowska

Gratulujemy!