W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

PB Dostępna 2.0 – rusza rekrutacja na szkolenie „Dostępne materiały informacyjne i dydaktyczne”!

10-06-2025

Szanowni Pracownicy Politechniki Białostockiej,

serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu „Dostępne materiały informacyjne i dydaktyczne”, realizowanym w ramach projektu „PB Dostępna 2.0 – nowoczesna uczelnia dla wszystkich” (nr umowy: FERS.03.01-IP.08-0116/24-00), współfinansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021–2027.

Szkolenie ma formę zdalną i skierowane jest do kadry akademickiej oraz administracyjnej. Szczególnie dedykowane jest pracownikom:

  • Centrum Informatycznego UCI,
  • Działu Prawnego,
  • Działu Aparatury,
  • Działu Zamówień Publicznych,
  • oraz Członkom Uczelnianego Zespołu ds. Dostępności.

Jego celem jest rozwój kompetencji w zakresie tworzenia materiałów dydaktycznych i informacyjnych zgodnych ze standardami dostępności informacyjno-komunikacyjnej, z uwzględnieniem potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Zakres tematyczny szkolenia:

  • Podstawowe pojęcia dotyczące dostępności cyfrowej – komu i dlaczego jest potrzebna.
  • Praktyczna analiza wymagań dostępności na przykładzie konkretnych dokumentów.
  • Prawidłowe ustawienia kontrastu i kolejności odczytu treści.
  • Narzędzia do sprawdzania dostępności: MS Word 365, Adobe Acrobat Pro DC, PDF Accessibility Checker (PAC).
  • Ćwiczenia praktyczne – wspólna analiza i korekta dokumentów.
  • Sesja pytań i odpowiedzi.

Termin szkolenia: 24 czerwca 2025 r. (wtorek)
Godziny: 9:00 – 13:45
Liczba miejsc ograniczona – maksymalnie 20 osób.

Jak się zgłosić?

  • Rejestracja odbywa się wyłącznie online za pośrednictwem systemu IRK.
  • Każdy uczestnik otrzyma indywidualny numer rekrutacyjny, generowany automatycznie na podstawie adresu e-mail w domenie PB.
  • Termin zgłoszeń upływa 17 czerwca 2025 r.

Więcej informacji oraz regulamin uczestnictwa dostępne są na stronie projektu: pb.edu.pl/dostepna2/

Zachęcamy do udziału – to inwestycja w nowoczesne, dostępne dla wszystkich środowisko akademickie!