W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Praca zlecona przez firmę Marine Projects LTD Sp. z o.o.

Praca zlecona przez firmę Marine Projects LTD Sp. z o.o. w ramach projektu: „Stworzenie innowacyjnego układu do produkcji chłodu z układu odzysku ciepła na jednostkach pływających” nr projektu: RPPM.01.01.01-22-0067/16-00.

Finansowane w ramach: Działania 1.1. Ekspansja przez innowacje, Poddziałania 1.1.1. Ekspansja przez innowacje – wsparcie dotacyjne RPO WP 2014-2020

Przedmiot umowy: Wykonanie usług badawczych.

Instytucja Pośrednicząca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Wartość zlecenia: 1 230 000,00 zł

Okres realizacji pracy: 01.08.2017 r.- 31.12.2022 r.

Jednostka realizująca: Wydział Mechaniczny Politechniki Białostockiej

Kierownik Pracy: prof. dr hab. inż. Dariusz Butrymowicz

Cel projektu:
Celem projektu jest przeprowadzenie prac badawczych nad stworzeniem prototypu układu do produkcji chłodu z układu odzysku ciepła na jednostkach pływających.

Projekt stanowi doskonały przykład zastosowania przemysłowego o silnym potencjale wdrożeniowym. Łączy w sobie jednocześnie wszelkie pozytywne aspekty bezpiecznego dla środowiska wytwarzania chłodu z wykorzystaniem czystej technologii oraz spełnienia wszelkie normy w zakresie zastosowania ekologicznych czynników roboczych.

Do głównych atutów Projektu można zaliczyć:

  • innowacyjność rozwiązania w skali światowej: zastosowanie ciepła odpadowego do napędu układu klimatyzacji na jednostkach pływających,
  • rozwiązanie oparte na wynikach prac badawczych,
  • praktyczna implementacja dyrektyw europejskich – brak F-gazów; racjonalne wykorzystanie ciepła odpadowego, racjonalizacja gospodarki paliwowej,
  • możliwość bardzo szerokiego rozwoju technologii.