W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Biuro ds. Rozwoju i Programów Międzynarodowych

 

loga wymagane do projektu: UE, PL, podlaskie

Opracowanie technologii nawierzchni z betonu wałowanego z geopolimerową warstwą ścieralną

Celem projektu jest opracowanie innowacyjnej technologii nawierzchni drogowej, która łączy cementowy beton wałowany (CBW) jako warstwę wiążącą oraz geopolimerowy beton jako warstwę ścieralną. Badania koncentrują się na uzyskaniu trwałego i wytrzymałego połączenia między tymi dwoma materiałami. W ramach prac przedwdrożeniowych zaplanowano kompleksowe badania laboratoryjne obejmujące analizę struktury, właściwości mechanicznych oraz trwałości hybrydowego kompozytu. Zastosowanie geopolimeru jako warstwy ścieralnej ma umożliwić wyeliminowanie konieczności stosowania dylatacji, co stanowi istotną innowację w porównaniu z tradycyjnymi nawierzchniami wykonanymi wyłącznie z betonu cementowego.

Kierownik projektu: prof. dr hab. inż. Michał Bołtryk Wydziału Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej, kierownik Katedry Budownictwa i Kształtowania Krajobrazu Wydziału Budownictwa i Nauk o Środowisku Politechniki Białostockiej

Wartość projektu: 45 371,92 zł

Okres realizacji projektu: 01.09.2025 – 30.10.2026