Dostęp do platform kształcenia zdalnego w semestrze letnim
16-02-2021Dostęp do systemów USOSweb oraz do platformy CKZ jest możliwy dopiero po zakończeniu czynności administracyjnych w Dziekanacie.
Nowoprzyjęci studenci powinni zatwierdzić w systemie USOSweb ślubowanie. Dopiero wówczas uzyskają pełne prawa studenckie i dostęp do uczelnianych systemów informatycznych, w tym do platform kształcenia zdalnego.
Jak zatwierdzić ślubowanie
Ślubowanie zatwierdzane jest w systemie USOSweb Politechniki Białostockiej podczas pierwszej próby logowania na stronie https://usosweb.pb.edu.pl.
Podczas logowania link przenosi użytkownika do Centralnego Serwera Uwierzytelniania, gdzie należy wpisać identyfikator i hasło.
Szczegółowy opis logowania dostępny jest pod adresem: http://bit.ly/LogowanieDoUSOSweb
Do logowania do systemu USOSweb należy użyć adresu e-mail używanego w trakcie rekrutacji oraz hasła, które zostało wygenerowane przez dziekanat. Jeżeli hasło jeszcze nie zostało przekazane można użyć funkcji „Ustaw nowe hasło”.
UWAGA! Jeżeli dokonałeś zmiany konta w systemie USOSweb to właśnie to nowe konto powinno być używane do resetowania hasła lub logowania.
USOSweb udostępniono również w wersji na smarfony.
Mobilny USOS PB to aplikacja w polskiej i angielskiej wersji językowej, dostępna jest na urządzenia z systemem Android. Wkrótce skorzystają z niej również właściciele urządzeń z systemem iOS. Do aplikacji należy logować się tymi samymi danymi, co do systemu USOSweb.
Aplikację można pobrać ze sklepu Play: http://bit.ly/Mobilny_USOS_PB
Jak zalogować się do Office365 w tym Teams
Wszyscy studenci Politechniki Białostockiej mają dostęp do Office 365. Do logowania w danym systemie wykorzystywany jest login typu identyfikator@student.pb.edu.pl, gdzie „identyfikator” to ID osoby z systemu USOSweb.
Dane do logowania dla osób rozpoczynających studia zostaną przesłane na adres mejlowy, podany podczas rekrutacji.
Szczegółowy opis funkcjonalności pakietu Office365 został udostępniony na stronie http://bit.ly/Office365_UCI
EDUROAM
Informacje dotyczące logowania do sieci eduroam znajdują się po zalogowaniu w systemie USOSweb w zakładce „Mój USOSweb”
Nie mogę się zalogować! Co robić?
W przypadku problemów z logowaniem lub z użytkowaniem platform, należy najpierw wyczyść pamięć podręczną w przeglądarce internetowej, usunąć pliki cookie, a następnie ponowić próbę logowania. Proszę też zweryfikować możliwość logowania za pomocą innej przeglądarki.
Jeżeli powyższe czynności nie pomogły rozwiązać problemu to należy wysłać wiadomość do administratora systemu na adres:
- USOSweb: usosweb@uci.pb.edu.pl
- CKZ: eduportal@ckz.pb.edu.pl
- Office365: office365@uci.pb.edu.pl
Najczęściej spotykane problemy z logowaniem zostały opisane na stronie suportu firmy Microsoft: http://bit.ly/ProlemyZLogowaniemDoOffice365
- eduroam: uci@pb.edu.pl