W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Pneumobil z PB na Węgrzech

16-05-2019

Z pierwszą nagrodą w kategorii „The Best Bodywork” – za najlepsze nadwozie pojazdu – wrócili studenci Politechniki Białostockiej z zawodów na Węgrzech. W konkursie promującym alternatywne źródła energii żacy z Wydziału Mechanicznego prezentowali stworzony przez siebie pneumobil.

Od 9 do 11 maja w węgierskim mieście Eger odbywały się finały Aventics Pneumobile Competition. To już dwunasta edycja zawodów pojazdów z napędem pneumatycznym. W tym roku do finałowych prezentacji dopuszczonych zostało prawie 40 pojazdów, skonstruowanych przez drużyny z Polski, Węgier, Czech, Estonii, Łotwy, Rumuni i Litwy.

Po licznych udoskonaleniach pneumobil z Koła Naukowego Mechatronix spisywał się na zawodach bezawaryjnie i bez trudu przeszedł badania techniczne. Zakwalifikował do wszystkich konkurencji oraz pomyślnie je ukończył. Doceniony został za najlepsze nadwozie. Natomiast szczegółowe wyniki poszczególnych wyścigów będą znane za kilka dni.

Głównym pomysłodawcą i organizatorem Aventics Pneumobile Competition jest firma Aventics – międzynarodowa korporacja zajmująca się pneumatyką przemysłową. Pierwszym etapem zawodów były badania techniczne, w czasie których sprawdzone zostało działanie układu hamulcowego, układu kierowniczego oraz systemów bezpieczeństwa. Następnie zespoły zaprezentowały swoje pojazdy przed komisją, przedstawiając projekt oraz odpowiadając na pytania jurorów. Kolejnym etapem były konkurencje dynamiczne m.in. wyścig polegający na przejechaniu wyznaczonego dystansu przy zachowaniu określonego spadku ciśnienia w butli zasilającej pojazd.