W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

O projekcie

Projekt „Science Kultura” jest realizowany przez Wydział Informatyki Politechniki Białostockiej.

Projekt wpisuje się w tzw. trzecią misję uczelni, która polega na kreowaniu wzajemnych relacji z otoczeniem, przyczyniając się do rozwoju kluczowych kompetencji społeczeństwa.

Cel projektu

Podstawowym celem projektu jest popularyzacja nauki, w szczególności technologii ICT (ang. information and communication technologies) i nauk ścisłych.

W projekcie przewidziano organizację różnego rodzaju wydarzeń: wykładów, spotkań branżowych, wystąpień naukowych i konkursów.

Zaplanowane działania projektowe

Koncepcja projektu opiera się na przekonaniu, że bezpośredni kontakt, rozmowa, ćwiczenia i rywalizacja sprzyjają zaangażowaniu słuchacza i angażują go do udziału, dlatego zaplanowano następujące działania:

  • Kawiarnie naukowe organizowane na terenie uczelni oraz w mieście (ośrodek kultury/kawiarnia) spotkania popularnonaukowe i branżowe.
  • Science Challenge – pokazy i wystąpienia naukowe prezentowane przez studentów i uczniów w formie krótkich wystąpień.
  • Turnieje sportowe – zawody szachowe, turniej gier e-sportowych, turniej gry GO.

Działanie te zostaną zorganizowane w okresie maksymalnie 18 miesięcy.

 

Grupa docelowa

Odbiorcami projektu będą studenci, pracownicy Politechniki Białostockiej, uczniowie szkół oraz wszyscy inni odbiorcy zainteresowani nauką i jej zastosowaniem.