Centrum Kompetencji PB oficjalnie rozpoczęło swoją działalność

15-11-2019
Joanna Ejdys i Piotr Cieszewski

Wykładem „Lider w akcji” 14 listopada zainaugurowało swoją działalność Centrum Kompetencji Politechniki Białostockiej.

W swoim żywiołowym wystąpieniu Piotr Cieszewski, trener przywództwa, przedstawił rolę lidera w życiu społeczności.

Było to doskonałe wprowadzenie do tematu podnoszenia kwalifikacji i kompetencji zawodowych.

Centrum Kompetencji PB to nowa jednostka organizacyjna w strukturach Politechniki Białostockiej. Jego celem jest kształtowanie kultury organizacji uczącej się na naszej uczelni. Będzie to możliwe dzięki dokładnej analizie potrzeb interesariuszy wewnętrznych (pracowników, studentów, doktorantów) oraz interesariuszy zewnętrznych (przedstawicieli jednostek współpracujących z uczelnią). Następnie zostanie stworzona idealna oferta szkoleniowa, stanowiąca uzupełnienie podstawowej oferty edukacyjnej uczelni. Zadaniem Centrum Kompetencji PB jest także pozyskiwanie środków na realizację działalności szkoleniowej i edukacyjnej, a  w efekcie – rozwój kompetencji osób objętych tych działaniem.

Podczas inauguracji Centrum Kompetencji Politechniki Białostockiej głos zabrał rektor Lech Dzienis. Podkreślił, że powołanie jednostki i stworzenie systemu rozwijania kompetencji pracowników, to odpowiedź na rosnące potrzeby zgłaszane przez pracowników i osoby spoza uczelni.

Cieszę się, że znalazłem osobę, która podjęła się wyzwania stworzenia Centrum Kompetencji – mówił rektor Dzienis przedstawiając szefa tej jednostki – dr hab. inż. Joannę Ejdys, prof. PB. Chcemy, aby Centrum Kompetencji funkcjonowało w strukturach Politechniki i aby przyjeżdżały do nas ciekawe osoby, które mają coś inspirującego do powiedzenia. W tym kontekście tytuł wykładu inauguracyjnego „Lider w akcji” nie jest przypadkowy. Każdy z was powinien być liderem w tym, co robi – podkreślał prof. Lech Dzienis.

Prorektor ds. rozwoju PB, prof. Joanna Ejdys przedstawiła cele funkcjonowania nowej jednostki. Przedstawiła też zespół Centrum: Monikę Bogacewicz i Martę Mioduszewską. Zaprosiła do zapoznania się z nowym serwisem internetowym Centrum Kompetencji PB. Znajduje się na niej najnowsza oferta uczelni w zakresie kursów i szkoleń. Ponadto będziemy też promować studia podyplomowe oferowane przez Politechnikę Białostocką. Zachęcam też do korzystania z nowej usługi umieszczonej na stronie Centrum, to opcja: „zgłoś zapotrzebowanie na szkolenie” – tłumaczyła prof. Ejdys.

Aktualnie na stronach serwisu www Centrum Kompetencji Politechniki Białostockiej dostępne są kursy maturalne dla uczniów najstarszych klas szkół średnich. Nowością w ofercie są kursy przygotowujące do matury z informatyki i rysunku.

Każdy z uczestników czwartkowej uroczystości otrzymał przy wejściu kartę wielkości wizytówki. Podczas swego wystąpienia prorektor Ejdys wytłumaczyła jej przeznaczenie. Zachęcam Was, aby każdy na drugiej stronie karteczki, którą otrzymał, napisał swoje cele. Taką karteczkę można nosić przy sobie, np. w etui telefonu. Ważne, by mieć je blisko siebie i stale o nich pamiętać – mówiła prof. Ejdys.

Biznesowo-inspiracyjny wykład trenera przywództwa i himalaisty Piotra Cieszewskiego zapoczątkował serię wystąpień motywacyjnych organizowanych przez Centrum Kompetencji PB. Do końca roku akademickiego przewidziane są jeszcze trzy takie prezentacje. Przedstawiając pierwszego gościa Centrum Kompetencji prof. Ejdys wyraziła nadzieję, że jego wystąpienie będzie sposobem na podkreślenie roli, jaką w procesie zdobywa wiedzy odgrywa pasja.

Piotr Cieszewski to charyzmatyczny mówca motywacyjny. W swoim wystąpieniu „Lider w akcji” nawiązał do wielu sytuacji życiowych, w których od jego decyzji i postawy, jako lidera zależał sukces wielomilionowych przedsięwzięć, angażujących pracę setek osób. Wnioski, jakie płynęły z jego wystąpienia, można zebrać w kilku punktach:

  • dużych zadań nie da się realizować tylko przez wydawanie poleceń, ważne jest dopuszczenie do głosu specjalistów z różnych branż i szczebli,
  • umiejętność chwalenia swoich podwładnych w obecności kadry zarządzającej to wysoka kompetencja lidera, której warto przezwyciężyć swoje ego,
  • lider zawsze powinien być otwarty na krytykę i zachęcać podwładnych do wyrażania krytycznych opinii, gdyż są one inspiracją do rozwoju firmy,
  • lider powinien być w tym miejscu organizacji, gdzie jest najbardziej potrzebny w danym momencie,
  • lider powinien zawsze słuchać opinii i być empatyczny w relacjach z innymi,
  • największe siły powinny być kierowane do tych miejsc w organizacji, które dobrze prosperują i prężnie działają. Kierowanie sił w miejsca, które są już w głębokim kryzysie, osłabia firmę.

Wszystko, co najlepsze jest tu i teraz. Wszystko, co najlepsze jest na Politechnice Białostockiej! – tymi słowami Piotr Cieszewski zakończył swój wykład o przywództwie.

QR kod RODO
Więcej: pb.edu.pl/rodo

 


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.