Podsumowanie Formula SAE Italy! Bolid CMS-08 zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej!
19-07-2022Mamy wyniki! Jest dobrze! W klasyfikacji generalnej bolid CMS-08 zespołu Cerber Motorsport z Wydziału Mechanicznego zajął 5. miejsce! Byliśmy blisko od podium, ale w najważniejszej konkurencji statycznej, czyli Engineering Design Event – wywalczyliśmy drugie miejsce!
Temperaturze na torze podczas Formula SAE Italy towarzyszyły równie gorące emocje w oczekiwaniu na wyniki. Wyobraźnię dodatkowo podgrzał sukces w konkurencji Engineering Design Event, w której zajęliśmy 2. miejsce. Ale już możemy ochłonąć, mamy finalne wyniki pierwszej serii zawodów Formuły Student! Nasz zespół Cerber Motorsport z Wydziału Mechanicznego zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej i podwójne 4. miejsce w konkurencjach dynamicznych. Gratulacje dla całego teamu! A oto pełne podsumowanie osiągnięć na zawodach we Włoszech:
- Konkurencje dynamiczne:
Acceleration Event: 4. miejsce
Autocross Event: 4. miejsce
Skidpad Event: 6. miejsce
Endurance & Efficiency Event: 5. miejsce - Konkurencje statyczne:
Engineering Design Event: 2. miejsce
Cost & manufacturing event: 5. miejsce
Business Presentation Event: 22. miejsce - Klasyfikacja generalna: 5. miejsce
Mamy nadzieję, że przed nami kolejne osiągnięcia! Życzymy powodzenia na torze w Czechach, a potem w Austrii, Węgrzech i Niemczech!
Przypomnijmy, w pracy nad bolidem CMS-08 współpracowali ze sobą studenci z Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej, Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej, Wydziału Elektrycznego Politechniki Białostockiej.
Parametry techniczne CMS-08:
– masa: 215 kg
– silnik Honda CBR 600 RR – dostosowana do założeń projektowych
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 3,8 sek.
– prędkość maksymalna – 125 km/h
– 57 Nm momentu obrotowego przy 8900 RPM
– 82 konie mechaniczne przy 9200 RPM
– sekwencyjna skrzynia biegów
– 158,7 kg siły docisku przy 100 km/h
Rozwiązania zastosowane w aucie:
– w pełni regulowane wielowahaczowe zawieszenie umożliwiające pełną regulację
w zależności od zmieniających się warunków na torze,
– hybrydowa konstrukcja nośna – połączenie stalowej ramy przestrzennej z kompozytowym „monocoque” o zwiększonej sztywności,
– laminowana obręcz bezpieczeństwa,
– wyświetlacz odpowiadający za wyświetlanie i zapisywanie najważniejszych parametrów pracy,
– telemetria wyposażona w 33 czujniki,
– pokrywka silnika redukująca opór powietrza,
– aktywne chłodzenie obszaru silnika,
– autorskie wałki rozrządu,
– zmodyfikowany blok silnika, który umożliwił zastosowanie udoskonalonej misy silnika,
– wydajniejszy i lżejszy układ chłodzenia,
– mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z regulacją napięcia wstępnego,
– system redukcji oporu powietrza (DRS).
Miasto Białystok wspiera wyjazdy studentów na zawody poza granicami Polski.
Dofinansowano przez Ministra Edukacji i Nauki ze środków z budżetu państwa w ramach programu „Studenckie koła naukowe tworzą innowacje”.
Partnerzy:
Politechnika Białostocka, Wydział Mechaniczny Politechniki Białostockiej, GIBO, Metal Fach, Neva, Technology Applied, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, Miasto Białystok, Samorząd Studentów Politechniki Białostockiej, Scalmax, Jazon, Novol, Art-Motor, SMP, TMK PROJEKT, Instytut Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej, Symkom, Kipp, Norelem, Diaedge, Millers Oils, Medgal, ECU MASTER, Metal Max, Maxton Desing, Grm, Bianar, SaMasz, 3dconnexion, SIMP, RICARDO, Solidworks, Ansys, Premium Solutions, Chłodnice Rosłoniec, SolidCAM, PZM, Automobilklub Podlaski, Tor Białystok, Moto Park Ułęż, PROMOTECH, ROMEK, Altium, FALCON, Falcon Strength Training Institute, MEiN
Zespół Cerber Motorsport działający w ramach Studenckiego Koła Naukowego Auto-Moto-Club funkcjonuje na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej. Organizacja powstała w listopadzie 2011 roku, za sprawą 17 studentów, pasjonatów motoryzacji. Na przestrzeni lat ponad 200 osób pracowało nad ośmioma generacjami bolidów CMS. Dzisiaj zespół liczy 31 osób i jest podzielony na 6 podzespołów: Aerodynamika, Elektronika, Zawieszenie, Silnik
i Napęd, Konstrukcja Nośna, Marketing. Głównym celem Koła jest zdobycie najwyższej pozycji w prestiżowych, międzynarodowych zawodach Formuły Student. Organizowane są corocznie w ponad 15 krajach, zrzeszają ponad 800 zespołów, czyli prawie 31000 członków. Studenci projektują i wykonują bolid, który rywalizuje z drużynami z całego świata. O wygranej
na zawodach nie decyduje jedynie szybkość auta, równie ważne są: konstrukcja, planowanie finansowe i sprzedażowe. Zawody są podzielone na konkurencje statyczne oraz bardziej widowiskowe – dynamiczne. Sędziami są m.in. konstruktorzy ściśle związani z branżą motoryzacyjną.
Jako pierwszy polski team Cerber Motorsport stanął na podium zawodów Formula SAE Italy
w 2016 roku. Te zawody przyniosły również drugie miejsca w konkurencjach: Acceleration, Endurance i Skidpad. Kolejne lata to również seria sukcesów. Jednym z najważniejszych celów Koła jest tworzenie coraz lepszego auta oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań poprawiających jego osiągi, co przekłada się na zdobywane miejsca. Łączenie teorii z praktyką, a przy tym dobra zabawa i rywalizacja to synonimy Zespołu Cerber Motorsport.
Zakończenie zawodów Formula SAE Italy
(mz)