Drużyna Cerber MotorSport startuje w Formula SAE Italy 2019
26-07-2019Dzisiaj (26 lipca) inspekcja techniczna, prezentacja biznesowa i analiza kosztowa bolidu CMS – 06. Drużyna Cerber MotorSport startuje w Formula SAE Italy 2019. To zawody na torze Ricardo de’Melegari w Varano we Włoszech, odbywające się w terminie 24-28 lipca.
W ubiegłym roku na zawodach we Włoszech w konkurencjach dynamicznych studenci PB wywalczyli 3. miejsce w konkurencji Skid Pad, 5. miejsce w konkurencji Endurance oraz 6. miejsce w Autocross. Sumarycznie uplasowali się w klasyfikacji generalnej zawodów na 6. miejscu wśród 114 startujących zespołów. Jak będzie w tym roku? Przed drużyną duże wyzwanie, zwłaszcza po niedawnych zawodach na Węgrzech (17-21 lipca).
Zawody Formula Student East na Węgrzech kończymy z ogromnym niedosytem. Tych kilka dni było dla nas sprawdzianem, który pomimo nieukończenia inspekcji technicznej, udało nam się zdać. Testowaliśmy siebie jako świeży zespół, który z sytuacji podbramkowych, potrafił wyjść cało, z podniesioną głową. Dzięki naszej nieprzerwanej pracy nad autem w Pit-stopie, ukończyliśmy mechanical inspection – jedną z części inspekcji technicznej. Jednak naprawa niespodziewanej awarii, pochłonęła zbyt dużo czasu, przez co nie udało nam się ukończyć pełnej inspekcji technicznej w wyznaczonym czasie. Gdy reszta zespołów uczestniczyła w konkurencjach dynamicznych, my w pocie czoła dopracowywaliśmy nasze auto, aby we Włoszech podejść do inspekcji technicznej bez problemów – opowiada Monika Roszkowska z drużyny konstruktorów najnowszego bolidu Politechniki Białostockiej.
Studenci PB pełni optymizmu i nadziei rozpoczęli zawody we Włoszech. Przed nami jeszcze 3 serie zawodów: Formula SAE Italy, Formula Student Germany i Formula Student Czech Republic, na których już nie tylko jako grupa znajomych, a zespół – stawimy czoła wszelkim trudnościom i zawalczymy o jak najlepsze wyniki – opisuje nastroje w Cerber MotorSport Monika.
Formula SAE Italy 2019 to sprawdzian nie tylko dla zespołu, ale i ich najnowszego auta wyścigowego. Masa auta to 185 kg, moc – 86 KM, przyspieszenie do 100 km/h osiąga w 3,2 sek. „Sercem” bolida jest silnik pochodzący z motocykla Honda CBR 600 RR modelu PC40. Po raz kolejny konstruktorzy zastosowali kompozytową konstrukcję samonośną wykonaną z włókna węglowego oraz aluminiowej przekładki „honeycomb” wraz z tylną ramą przestrzenną. Rozbudowany został system telemetrii oraz dostępu do danych w czasie rzeczywistym, który umożliwia monitorowanie parametrów pojazdu podczas jazdy oraz pozwala szybko zdiagnozować usterki. Nowością jest również zastosowanie układu wydechowego o zmiennej geometrii.
Budowę bolidu CMS-06 wsparł Prezydent Białegostoku w ramach umowy dotyczącej promocji miasta.