W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Bolid PB na Węgrzech

18-07-2019

Sezon zawodów oficjalnie rozpoczęty! Wczoraj (17 lipca) po południu zespół Cerber MotorSport z Politechniki Białostockiej zameldował się na Formula Student East (17-21 lipca).

Do niedzieli, na Torze Zalazone na Węgrzech, studenci Wydziału Mechanicznego zaprezentują możliwości swego najnowszego bolida CMS-06. W zawodach na Węgrzech Cerber MotorSport bierze udział od początku przygody z budową aut wyścigowych. Konkurs ten zmienił swoją lokalizację oraz organizatorów, dzięki czemu stał się jeszcze bardziej popularny. W ubiegłym roku drużyna z Białegostoku uplasowała się na 6. miejscu w klasyfikacji generalnej tych zawodów. Bolid CMS-05 był jednym z najszybszych – zdobył 2. miejsce w konkurencji Acceleration.

Przed konstruktorami nowego bolidu duże wyzwanie.  Monika Roszkowska z Cerber MotorSport informuje: Przed nami sprawdzanie auta pod względem technicznym. Jutro konkurencje statyczne:  prezentacja biznes planu i analizy kosztowej auta oraz ocena rozwiązań konstrukcyjnych.

W tym roku studenci wprowadzili wiele ulepszeń w pakiecie aerodynamicznym bolida. Zastosowali wyprofilowaną podłogę wykonaną z włókna węglowego z dyfuzorami, których zadaniem jest regulacja powietrza płynącego między podłogą samochodu a nawierzchnią. Wprowadzili 3-płatowe przednie oraz 4-płatowe tylne skrzydło, side pody i system redukcji oporu DRS (Drag reduction system). Podczas fazy projektowania powstał model całego auta w skali 1:3, wykonany w technologii druku 3D. Dzięki współpracy z Instytutem Lotnictwa w Warszawie model został przebadany w tunelu aerodynamicznym, aby sprawdzić przepływ powietrza i generowaną siłę oporu.

Auto testowane było na Torze Wschodzący Białystok, przed nim, kierowcami oraz całą drużyną prawdziwy egzamin na torze wyścigowym na Węgrzech. Na zawody przyjechała drużyna z AGH. Wspieramy się i pomagamy sobie. Jest super – dodaje zabiegana Monika Roszkowska. W kategorii aut spalinowych rywalizują 32 konstrukcje.

19 lipca nasi studenci przystąpili do konkurencji statycznych, od których uzależnione jest dopuszczenie auta do konkurencji dynamicznych. W prezentacji „Business Plan Presentation” sędziowie Formula Student East docenili Cerbera przede wszystkim za świeży pomysł na biznes. Nasi studenci pomyślnie przeszli także ocenę rozwiązań konstrukcyjnych, czyli Design Event. Po południu zespół czeka konkurencja związana z oceną kosztów projektu – Cost Event.

 

W tegorocznym sezonie startowym Cerber MotorSport zakwalifikował się jeszcze na zawody we Włoszech, w Niemczech oraz w Czechach.

Budowę bolidu CMS-06 wsparł Prezydent Białegostoku w ramach umowy dotyczącej promocji miasta.

Zespół Cerber Motorsport korzystał z pomocy Instytut Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej sp z o.o. oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa . Studenci mogli również liczyć na swoich stałych i nowych sponsorów: Metal-Fach , BIBUS MENOS , Kotniz , ChM, Jazon, Delphia Yachts , Masterpress – Shrink sleeve producer , Art-Motor Leszczyńscy , Rutkowscy Sp. Jawna, SaMASZ Sp z o.o. , Promotech, SMP Poland, Tor Kartingowy Sadkarting Białystok , alu-frost , Symkom , ProfiAuto.pl , ŚWIĄTEK , SKF , Ricardo, Schroth Racing INDI Seat , Auto Prestige Wypożyczalnia samochodów osobowych i dostawczych Białystok , Polamel CZT , Grm-systems, NOVOL , STMicroelectronics NV , MetalMax Białystok Tysiąclecia , LIQUI MOLY , Fiberlogy – filaments , FMIC.PL , Biacomex Turystyka , Ataszek – Nowoczesne Techniki Łączenia Materiałów , BOWI.