W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.

Mali studenci odebrali dyplomy

17-06-2019
Grupa dzieci_słuchaczy PUD

Blisko 300 uczestników, 14 zróżnicowanych zajęć, warsztatów i wykładów – zakończyła się kolejna edycja Podlaskiego Uniwersytetu Dziecięcego. To inicjatywa Politechniki Białostockiej realizowana we współpracy i przy wsparciu pięciu samorządów: Białegostoku, Siemiatycz, Bielska Podlaskiego, Hajnówki i Sokółki.

W minioną sobotę (15.06.2019 r.) najmłodsi studenci Politechniki Białostockiej odebrali dyplomy potwierdzające ich uczestnictwo w zajęciach.

PUD to projekt skierowany do uczniów klas IV-VI szkół podstawowych, którego głównym celem jest popularyzacja nauki oraz pokazywanie, że przyswajanie wiedzy wcale nie musi być nudne i trudne – może okazać się wspaniałą przygodą i dać możliwość rozwijania naukowych pasji i zainteresowań.

Od listopada mali żacy uczestniczyli w spotkaniach poświęconych różnym dziedzinom wiedzy: matematyce, bioinżynierii, budownictwu, informatyce itp. Zajęcia odbywały się w małych grupach warsztatowych, tak aby każdy uczestnik miał możliwość bezpośredniego kontaktu z nauką. Spotkania prowadzili wykładowcy Politechniki Białostocki oraz eksperci z różnych instytucji, które zadeklarowały chęć wsparcia tej niezwykłej inicjatywy edukacyjnej.

Studenci odwiedzili Bibliotekę Politechniki Białostockiej i studio Radia Akadera, Podlaskie Muzeum Kultury Ludowej, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Galeria Arsenał w Białymstoku zaprosiła na niezwykłą wystawę interaktywną „Wszystko widzę jako sztukę”. Były spotkania z programowaniem, bezpieczeństwem w sieci, pieniądzem elektronicznym. Uczniowie budowali „własne” samoloty i sprawdzali jak „szyje się” implanty na miarę.